O ROZVOJI:
- Jak přistupujete k plánování rozvoje sportovišť, kdo je za něj na škole zodpovědný?
- Sledujete trendy v budování školních sportovních areálů, máte přehled, jak vypadá situace v podobném typu škol a obcí? Kde se inspirujete?
- Děti stále více sledují pohybové aktivity, které mají podporu na sociálních sítích, v aplikacích. Znáte / měli jste možnost se seznámit s 3D hřištěm, parkourem, iHřištěm, workoutovým hřištěm?
- Diskutujte, zda a jak je možné navýšit kapacity nebo diferencovat podmínky pro pohybové aktivity ve vaší škole (různý věk žáků, dívky/chlapci, …).
- Je školní sportovní areál primárně budován pro potřeby žáků školy včetně zdravotně oslabených s moderními prvky, nebo je primárně mimo výuku určen pro sportovně nadané děti a výkonnostní sport?
- Je škola zastoupena v jednání o rozvoji sportovišť ve městě?
- Mají školy své zastoupení ve sportovní komisi města?
- Plánuje město rozvoj školních sportovišť jako celek (síť), která je součástí městské politiky, nebo je rozvoj úspěchem jednání každého ředitele školy?
- Jak můžete spolupráci se zřizovatelem zlepšit?
O VYUŽITÍ VYBUDOVANÝCH KAPACIT (ZDROJŮ):
- Jak můžete organizačně zvyšovat kapacitu školních sportovišť ve vaší škole?
- Sledujete vytížení kapacit sportovišť školy? Na jaké úrovni (pravidelný rozvrh, nepravidelné akce, obsazenost počtem žáků, …)? Je k dispozici informace, kdy jsou sportoviště volná a kdo k nim má přístup, aby mohly být volné kapacity využity?
- Spolupracujete na vytížení sportovišť školy s externími subjekty (kluby, SVČ, jiné)?
- Zkuste najít několik škol, které mají nebo měly podobné problémy, a sdílejte zkušenosti dobré praxe.
- V případě, že nemáte vytížené kapacity tělocvičen alespoň 10 hodin denně, zamyslete se, zda a jak lze využít volné kapacity.