Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
1.1
1.1
Doporučené znalosti:
zná trendy ve vzdělávání relevantní k dané škole a umí posoudit jejich uplatnitelnost
ovládá pravidla tvorby a inovace koncepčních dokumentů rozvoje školy, je schopen zformulovat a obhájit koncepci rozvoje školy
zná principy a postupy řízení kvality a plánování včetně SWOT analýzy
zná v přiměřeném rozsahu strategické a koncepční dokumenty zřizovatele a vzdělávací politiky státu a rozumí jejich účelu, cílům a vztahům
zná a je schopen používat komunikační a vyjednávací techniky (např. základy konstruktivní asertivní komunikace)
Doporučené dovednosti:
uplatňuje strategický a koncepční přístup v dlouhodobém i krátkodobém horizontu
zajišťuje tvorbu a inovace koncepce a strategie rozvoje školy, využívá vhodných podkladů včetně SWOT analýzy
uvážlivě a strategicky zohledňuje moderní pedagogické trendy ve výuce
získává zpětnou vazbu od relevantních partnerů školy (například zřizovatel, školy, na nichž žáci pokračují ve vzdělávání, zaměstnavatelé, sportovní oddíly apod.) a efektivně ji poskytuje
řídí školu v souladu se strategickými a koncepčními dokumenty státu, zřizovatele, kraje apod.
zajišťuje identifikaci pedagogů, rodičů, příp. zřizovatele s koncepcí a strategií školy
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
vnímá kvalitu vzdělávání jako jednu z hlavních priorit školy
preferuje vyvážený přístup při posilování osvědčených postupů a hledání příležitostí
ke zlepšování
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)