Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
1.3
1.3
Doporučené znalosti:
zná různé způsoby nastavení pravidel a mechanismů k organizování činnosti školy i jejich výhody a nevýhody
zná způsoby zapojení různých skupin aktérů do efektivní tvorby pravidel
dostatečně se orientuje ve školských i jiných relevantních předpisech a rozumí jejím praktickým dopadům
zná a je schopen používat komunikační a vyjednávací techniky (např. základy konstruktivní asertivní komunikace)
Doporučené dovednosti:
zajišťuje vytváření široce sdílených efektivních pravidel za účasti relevantních aktérů uvnitř i vně školy
systematicky vyhodnocuje efektivitu všech pravidel formulovaných pro chod školy
vytváří příležitosti pro zapojení pedagogů, žáků, rodičů, případně zřizovatele do komunikace o pravidlech
promítá školskou legislativu a její změny operativně, efektivně a účinně do činnosti školy
zajišťuje reálnou přístupnost pravidel pro pedagogy, žáky i rodiče (případně zřizovatele)
zajišťuje podmínky pro efektivní a účinnou spolupráci pedagogů a rodičů
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je schopen a ochoten měnit pravidla, pokud jimi lze dosáhnout lepšího naplňování cílů školy
při formulování pravidel upřednostňuje jejich efektivitu před jejich počtem a detailním výpisem
má za cíl otevřenost školy pro různé skupiny rodičů i žáků
projevuje přesvědčení o přínosu zapojení zainteresovaných aktérů do tvorby pravidel
je komunikativní, rozvíjí vlastní komunikační schopnosti i komunikační schopnosti pedagogů
klade důraz na komunikaci uvnitř i vně školy, hledá efektivnější způsoby komunikace uvnitř školy i navenek
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)