Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Kompetenční předpoklady ředitele školy
>
2.3
2.3
Doporučené znalosti:
má základní přehled o aktuálních trendech v pedagogice, v didaktice apod.
zná charakteristiky kvalitní pedagogické práce a možné způsoby jejich sledování
zná různé způsoby poskytování zpětné vazby učitelům a podporuje rozvoj pedagogických schopností učitelů
zná způsoby, jak promítnout zjištění o kvalitě výuky a způsob jejich využití při plánování výuky a vzdělávání
zná všechny oblasti rozvoje pedagogů, včetně specifik a potřeb začínajících pedagogů a nově nastupujících pedagogů
zná různé metody profesního rozvoje a podmínky nutné pro zajištění tohoto rozvoje (např. osobní plán pedagogického rozvoje)
Doporučené dovednosti:
systematicky a v dostatečném rozsahu hodnotí kvalitu práce pedagogů a zjištění promítá do plánů vzdělávání i rozvoje pedagogů
vytváří podmínky a uplatňuje vhodné motivační techniky pro rozvoj sebehodnocení i vzájemného poskytování zpětné vazby pedagogů
aktivně podněcuje profesní rozvoj pedagogů (včetně rozšiřování znalostí pedagogů o nových trendech v pedagogice, v didaktice apod.)
efektivně plánuje a vyhodnocuje rozvoj pedagogů (např. pomocí plánu profesního rozvoje školy, osobních plánů pedagogického rozvoje a adaptačního programu)
zajišťuje, aby součástí rozvoje pedagogů bylo prohlubování i zvyšování kvalifikovanosti
identifikuje potřeby pedagogů (i začínajících a nově nastupujících) a vytváří podmínky pro jejich adaptaci a rozvoj
Doporučené osobnostní předpoklady/postojové nastavení:
je si vědom významu hodnocení pedagogů pro jejich další rozvoj
respektuje různé osobnostní typy pedagogů a jejich specifické potřeby podpory
je empatický, zejména k začínajícím a nově nastupujícím pedagogům
je si vědom důležitosti trvalého prohlubování a zvyšování odborné kvalifikace pedagogů se zvláštním zřetelem na začínající a nově nastupující pedagogy
odkaz na kritérium (v základním vzdělávání)