Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Analyzujte možnosti rizikového chování žáků v podmínkách školy a přijímejte k nim preventivní, případně nápravná opatření.
Důležitá
- Na základě vyhodnocení pravděpodobných rizikových chování vašich žáků se zapojujte do ověřených preventivních programů nebo realizujte vlastní programy zaměřené na rozpoznávání rizikového chování žáků, volbu vhodných preventivních opatření.
- Podporujte pozitivní vztahy ve třídách zapojením žáků do společných činností, především v kolektivních výukách, předcházejte tak rizikovým jevům.
- Spolupracujte s rodiči při prevenci a řešení rizikového chování žáků.
Méně důležitá
- Zřiďte školní poradenské pracoviště „otevřené všem“ (zejména žákům a jejich rodičům), fungující na principu spolupráce speciálního pedagoga nebo psychologa, výchovného poradce, školního metodika prevence apod.
- Spolupracujte se školskými poradenskými zařízeními, OSPOD (orgán sociálně-právní ochrany dětí) a dalšími orgány a institucemi k přijímání opatření k prevenci a minimalizaci rizikového chování žáků.
- Využívejte příklady inspirativní praxe jiných škol.
úvodní vysvětlení
kritérium