Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- V návaznosti na koncepci rozvoje školy (strategický plán) formulujte vaše priority, které se promítnou do přijímaných opatření (akčního plánování).
- Rovnocenně se zabývejte všemi vyučovanými obory. Postupujte systémově a komplexně v návaznosti na koncepci rozvoje školy.
- Nastavte účinný systém řízení kvality pedagogické práce včetně nástrojů monitorování a zpětné vazby (např. hospitační nebo kontrolní činnost zaměřená na danou prioritu) se zapojením dalších členů vedení.
- Mějte přehled o úrovni výuky v jednotlivých oborech.
- Úroveň výuky nevyvozujte z kvality prezentací.
- Aktivně ovlivňujte využívání účinných vzdělávacích a výchovných strategií.
- Zabývejte se výsledky postupových zkoušek a úspěšnosti žáků v soutěžích (pokud je škola realizuje) a dále s nimi pracujte.
Důležitá
- Využívejte potenciálu poradních a metodických orgánů školy (např. pedagogická rada, umělecká rada, metodické sdružení a další pracovní týmy, které jste dle potřeby školy vytvořili) a aktivně podporujete jejich činnost.
- Při řízení školy, monitorování, komunikaci a vyhodnocování využívejte efektivně prostředky digitálních technologií, sjednocujte využívaná SW řešení.
Méně důležitá
- Poskytujte pedagogům častou zpětnou vazbu k jejich podílu na realizaci plánovaných strategických cílů i jednotlivých aktivit školy.
- Účelně rozdělte kompetence mezi vedoucí pracovníky školy.
- Zjišťujte názory pedagogických i nepedagogických zaměstnanců školy, žáků, rodičů a ostatních partnerů školy.
úvodní vysvětlení
kritérium