Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Společně s pedagogy budujte vzdělávací prostředí, v jehož centru je žák a ve kterém jsou žáci uznáváni jako individuality. Změňte uvažování o výuce z „obor potřebuje“ na „žáci potřebují“. Zaměření na žáky neznamená ústup od požadavku kvality výsledků učení a vysokých očekávání.
- Pro zlepšování v oblasti pedagogického plánování využívejte nástroje kolegiální podpory typu interního i externího mentoringu, koučinku, poradenství, pomoc odborníků apod.
- Podporujte pedagogy v tvorbě profesního portfolia pro dokumentaci jejich pedagogické práce, sebevzdělávání apod. Pracujte se sebereflexí učitele.
Důležitá
- Podporujte organizačně i finančně realizaci párové (tandemové) výuky – společná příprava, společná realizace, společná reflexe. Využijte prostředky nabízené v projektech, např. „Šablony“.
Méně důležitá
- Využívejte příkladů inspirativní praxe v oblasti zavádění kolegiálních návštěv ve výuce (motivovat, seznámit pedagogy s přínosem a možnostmi získání inspirací pro vlastní činnost tak, aby docházelo ke zlepšování vlastní výuky).
- Podpořit prakticky zaměřené vzdělávání pedagogů rozvíjející jejich dovednosti efektivně plánovat výuku, posilovat vnitřní motivaci žáků k učení a kriticky myslet.
úvodní vysvětlení
kritérium