Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Příklady inspirativní praxe
Vlastní hodnocení
>
Přehled dostupných metodických doporučení
>
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro střediska volného času
Metodická doporučení ke kritériím hodnocení - modifikace pro střediska volného času
1 Koncepce a rámec střediska
1.1 Středisko má jasně formulovanou vizi a realistickou strategii rozvoje, které pedagogové sdílejí a naplňují
1.2 Středisko má vzdělávací program (ŠVP), který vychází z vize a strategie rozvoje střediska; jeho cíle jsou srozumitelné pro pedagogy i rodiče
1.3 Středisko funguje podle jasných pravidel umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu střediska
1.4 Středisko je vstřícné a bezpečné místo pro účastníky, jejich rodiče i pedagogy
1.5 Středisko spolupracuje s vnějšími partnery
2 Pedagogické vedení střediska
2.1 Vedení střediska aktivně řídí, pravidelně monitoruje a vyhodnocuje práci střediska a přijímá účinná opatření
2.2 Vedení střediska aktivně vytváří zdravé klima – pečuje o vztahy mezi pedagogy, účastníky i vzájemné vztahy mezi pedagogy a účastníky a jejich rodiči a o vzájemnou spolupráci všech aktérů
2.3 Vedení střediska usiluje o zajištění optimálních personálních podmínek pro zájmové vzdělávání, cíleně pečuje o naplnění relevantních potřeb každého pedagoga a jeho profesní rozvoj, vytváří podmínky pro výměnu pedagogických zkušeností s dalšími středisky a účinně podporuje začínající pedagogy
2.4 Vedení střediska usiluje o optimální materiální a prostorové podmínky zájmového vzdělávání a pečuje o jejich účelné využívání
2.5 Vedení střediska klade důraz na vlastní profesní rozvoj
3 Kvalita pedagogického sboru
3.1 Pedagogové jsou pro svou práci kvalifikovaní a odborně zdatní a ke své práci přistupují profesionálně
3.2 Pedagogové důsledně uplatňují při komunikaci s účastníky, rodiči i kolegy vstřícný, respektující přístup
3.3 Pedagogové aktivně spolupracují a poskytují si vzájemně podporu a zpětnou vazbu
3.4 Pedagogové podporují rozvoj demokratických hodnot a občanské angažovanosti
3.5 Pedagogové aktivně spolupracují na svém profesním rozvoji
4 Zájmové vzdělávání
4.1 Pedagogové systematicky promýšlejí a připravují vzdělávání v souladu s vědomostními, dovednostními i postojovými cíli definovanými v kurikulárních dokumentech střediska a potřebami účastníků
4.2 Pedagogové využívají široké spektrum výchovně-vzdělávacích strategií pro naplnění stanovených cílů
4.3 Pedagogové systematicky sledují vzdělávací pokrok každého účastníka a při plánování a realizaci vzdělávání zohledňují individuální potřeby účastníků
4.4 Pedagogové se ve své práci zaměřují na sociální a osobnostní rozvoj účastníků
5 Vzdělávací výsledky účastníků
5.1 Středisko soustavně získává informace o posunech výsledků každého účastníka ve všech vzdělávacích oblastech a reaguje na ně vhodnými pedagogickými opatřeními
5.2 Výsledky vzdělávání účastníků odpovídají očekávaným výsledkům podle vzdělávacích programů
5.3 Účastníci střediska jsou motivovaní k dosahování dobrých výsledků a projevují sociální a osobnostní
kompetence a občanské hodnoty
5.4 Středisko sleduje a vyhodnocuje úspěšnost účastníků v průběhu, při ukončování vzdělávání a v dalším vzdělávání či profesní dráze a aktivně s výsledky pracuje v zájmu zkvalitnění vzdělávání
6 Podpora účastníků při vzdělávání (rovné příležitosti)
6.1 Středisko vytváří každému účastníkovi a jeho rodině rovné příležitosti k zájmovému vzdělávání bez ohledu na jeho pohlaví, věk, etnickou příslušnost, kulturu, rodný jazyk, náboženství, rodinné zázemí, ekonomický status nebo speciální vzdělávací potřeby
6.2 Středisko volného času poskytuje účinnou podporu všem účastníkům s potřebou podpůrných opatření
6.3 Středisko volného času věnuje patřičnou pozornost osobnostnímu rozvoji účastníků, rozvíjí u nich otevřenost, toleranci a respekt vůči jinakosti a dbá na to, aby žádný účastník nebyl vyčleňován z kolektivu
odkaz na modifikaci kritérií