Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Vytvářet podmínky a podporujte efektivní využívání digitálních technologií v běžné výuce a v rámci přípravy na výuku, společné komunikace učitele s žákem a mezi žáky navzájem i s rodiči žáků.
-
Zajistěte systém pro správu informací a obecně digitálního obsahu sloužícího žákům, učitelům a rodičům pro výuku a vzájemnou komunikace. Buďte připraveni na situace, kdy je pro žáky (jednotlivce, třídy i školu) nebo učitele nutné zajistit výuku na dálku.
-
Podpořte rozvoj digitálních kompetencí pedagogů a jejich schopnost je využívat při výuce jejich předmětů. Využijte pro to ověřené nástroje typu Profil Učitel 21 nebo DigCompEdu.
Důležitá
- Podporujte organizování tematických dnů školy (integrovaná tematická výuka, průřezová témata napříč předměty a ročníky).
- Podporujte a oceňujte přípravu a realizaci výukových projektů různého zaměření a délky (žákovské, ročníkové celoškolní, zapojení žáků do celostátních i mezinárodních projektů.
Méně důležitá
- Podporujte účelné výukové aktivity mimo třídu.
- Efektivně využívejte názorných učebních pomůcek ve výuce (především reálné objekty živé i neživé přírody, skutečné funkční nástroje, nářadí a materiály případně modely, obrazy, mapy, využití digitálních technologií pro vizualizaci apod.).
- Veďte žáky ke smysluplnému využívání jejich vlastních digitálních zařízení.
úvodní vysvětlení
kritérium