Ředitelský pohled na oblast: Výuka

Sleduji Ikona-Sleduji-kvalitu.png
  • Vidím, že pedagogové při výuce pracují se ŠVP (osnovami) a navrhují změny a úpravy.
  • Sleduji výstupy vzdělávání - úspěšnost u maturitních zkoušek, závěrečných zkoušek, opakování ročníků, předčasné odchody.
  • Sleduji podíl žáků dobrovolně se zapojujících do soutěží.
  • Při hodnotících rozhovorech s pedagogy sleduji kromě jiných kritérií především kvalitu jejich výuky.
  • Pozoruji, že roste ochota našich pedagogů spolupracovat.
  • Zájem o veřejná vystoupení a prezentace našich žáků roste.
  • Celkově zaznamenávám nárůst zájmu rodičů o dění ve škole.
  • Pracovníci ŠPP se často přímo účastní výuky.
  • Naši žáci se zajímají o výuku, zavedli jsme žákovské hospitace.
Přijímám zpětnou vazbu Ikona-Prijimam-zpetnou-vazbu.png
  • Zpětnou vazbu o kvalitě výuky získávám dotazováním všech aktérů (žáci, pedagogové, rodiče).
  • Zajím se o to, jak svoji výuku hodnotí sami pedagogové.
  • Zajímám se o to, jak žáci hodnotí výuku, sleduji jejich aktivitu i to, zda chodí do školy rádi.
  • Využívám všechny příležitosti k získávání neformální zpětné vazby ke kvalitě výuky od rodičů žáků.
  • Společné aktivity pedagogického sboru využívám k získávání neformální zpětné vazby o výuce.
  • Dávám si záležet na tom, abych získával/a maximum zpětné vazby od účastníků vzdělávání.
  • Máme řadu pozitivních zpětných vazeb od našich absolventů.
  • Hodně se o vnímání výuky žáky dozvídáme ze dne, kdy se změní role a z žáků se stanou učitelé.
Pracuji se zdroji informací Ikona-Pracuji-se-zdroji-informaci.png
  • Dobře vedené třídní knihy jsou pro mě jedním ze zdrojů konkrétních informací o výuce.
  • Pedagogické rady zaměřuji na zlepšování procesu výuky, nejen na výsledky nebo problémy.
  • O naši školu je zájem, máme naplněnou kapacitu.
  • Mám informace o rostoucím zájmu o peer to peer programy mezi žáky.
  • Naše škola si udržuje nízkou míru fluktuace žáků.
  • Roste frekvence zařazování mimotřídních a mimoškolních aktivit v rámci výuky.
  • Klesá počet důvodných stížností na výuku.
  • Školní časopis přináší netradiční pohledy žáků na výuku a život ve škole.
  • Externí hodnocení výuky využíváme především jako impuls a inspiraci ke zlepšování.
Hospituji Ikona-Hospituji.png
  • Pravidelně/systematicky hospituji ve výuce a vždy vedu pohospitační rozhovor s navštíveným pedagogem.
  • Jsem v denním kontaktu s pedagogy a kromě hospitací provádím i krátké vstupy do výuky.
  • Při hodnocení výuky sleduji prioritní témata, mám systém v tom, jaké informace chci získat.
  • Asistenti pedagogů plní svoji roli ve výuce.
  • Hospitace provádím vždy s jasným cílem a ten vyhodnocuji.
  • Pedagogové využívají ve výuce mapy učebního pokroku.
Vyhodnocuji Ikona-Vyhodnocuji.png
  • Vyhodnocuji aktivitu pedagogů a jejich přístup k práci.
  • Vyhodnocuji soulad tematických plánů se ŠVP a jejich soulad s realitou výuky.
  • Vyhodnocuji přidanou hodnotu vzdělání poskytovaného našim žákům. (Úroveň dosažených výsledků vzdělávání měříme na vstupu i výstupu.)
  • Při hodnocení výuky sleduji nejen stav, ale i trendy vývoje, pozitivní změny.
Analyzuji Ikonka-Analyzuji.png
  • Pro spolupráci na analýzách výuky vybírám některé zkušené kolegy.
  • Analyzuji zařazování projektů, tematických dnů a podobných forem do výuky.
  • Analyzuji využívání IVP a PLPP ve výuce.
Kontroluji Ikona-Kontroluji.png
  • Účastním se jednání metodických orgánů školy a kontroluji, zda se skutečně zabývají podporou kvality výuky.
  • Vím, do čeho investujeme finance, a důsledně kontroluji využívání vybavení školy.
  • Při kontrolní činnosti sleduji, jak se při výuce pracuje se školními a třídními pravidly.
Komunikuji Ikonka-Komunikuji.png
  • Při rozhovorech s pedagogy se zajímám o reflexi jejich výuky.
  • Možnosti podpory kvality výuky konzultuji i s jinými řediteli škol.
  • Čerpám informace o výuce od třídních učitelů a jejich třídnických hodin.
Účastním se Ikona-Ucastnim-se.png
  • Účastním se jednání žákovského parlamentu, zajímám se o jeho vnímání výuky.
Spolupracuji Ikona-Spolupracuji.png
  • Spoluprací s odborníky z dalších institucí a organizací získávám inspirace k hodnocení v oblasti výuky.