Ředitelský pohled na oblast: Výuka
Sleduji 
- Vidím, že pedagogové při výuce pracují se ŠVP (osnovami) a navrhují změny a úpravy.
- Sleduji výstupy vzdělávání - úspěšnost u maturitních zkoušek, závěrečných zkoušek, opakování ročníků, předčasné odchody.
- Sleduji podíl žáků dobrovolně se zapojujících do soutěží.
- Při hodnotících rozhovorech s pedagogy sleduji kromě jiných kritérií především kvalitu jejich výuky.
- Pozoruji, že roste ochota našich pedagogů spolupracovat.
- Zájem o veřejná vystoupení a prezentace našich žáků roste.
- Celkově zaznamenávám nárůst zájmu rodičů o dění ve škole.
- Pracovníci ŠPP se často přímo účastní výuky.
- Naši žáci se zajímají o výuku, zavedli jsme žákovské hospitace.
Přijímám zpětnou vazbu 
- Zpětnou vazbu o kvalitě výuky získávám dotazováním všech aktérů (žáci, pedagogové, rodiče).
- Zajím se o to, jak svoji výuku hodnotí sami pedagogové.
- Zajímám se o to, jak žáci hodnotí výuku, sleduji jejich aktivitu i to, zda chodí do školy rádi.
- Využívám všechny příležitosti k získávání neformální zpětné vazby ke kvalitě výuky od rodičů žáků.
- Společné aktivity pedagogického sboru využívám k získávání neformální zpětné vazby o výuce.
- Dávám si záležet na tom, abych získával/a maximum zpětné vazby od účastníků vzdělávání.
- Máme řadu pozitivních zpětných vazeb od našich absolventů.
- Hodně se o vnímání výuky žáky dozvídáme ze dne, kdy se změní role a z žáků se stanou učitelé.
Pracuji se zdroji informací 
- Dobře vedené třídní knihy jsou pro mě jedním ze zdrojů konkrétních informací o výuce.
- Pedagogické rady zaměřuji na zlepšování procesu výuky, nejen na výsledky nebo problémy.
- O naši školu je zájem, máme naplněnou kapacitu.
- Mám informace o rostoucím zájmu o peer to peer programy mezi žáky.
- Naše škola si udržuje nízkou míru fluktuace žáků.
- Roste frekvence zařazování mimotřídních a mimoškolních aktivit v rámci výuky.
- Klesá počet důvodných stížností na výuku.
- Školní časopis přináší netradiční pohledy žáků na výuku a život ve škole.
- Externí hodnocení výuky využíváme především jako impuls a inspiraci ke zlepšování.
Hospituji 
- Pravidelně/systematicky hospituji ve výuce a vždy vedu pohospitační rozhovor s navštíveným pedagogem.
- Jsem v denním kontaktu s pedagogy a kromě hospitací provádím i krátké vstupy do výuky.
- Při hodnocení výuky sleduji prioritní témata, mám systém v tom, jaké informace chci získat.
- Asistenti pedagogů plní svoji roli ve výuce.
- Hospitace provádím vždy s jasným cílem a ten vyhodnocuji.
- Pedagogové využívají ve výuce mapy učebního pokroku.
Vyhodnocuji 
- Vyhodnocuji aktivitu pedagogů a jejich přístup k práci.
- Vyhodnocuji soulad tematických plánů se ŠVP a jejich soulad s realitou výuky.
- Vyhodnocuji přidanou hodnotu vzdělání poskytovaného našim žákům. (Úroveň dosažených výsledků vzdělávání měříme na vstupu i výstupu.)
- Při hodnocení výuky sleduji nejen stav, ale i trendy vývoje, pozitivní změny.
Analyzuji 
- Pro spolupráci na analýzách výuky vybírám některé zkušené kolegy.
- Analyzuji zařazování projektů, tematických dnů a podobných forem do výuky.
- Analyzuji využívání IVP a PLPP ve výuce.
Kontroluji 
- Účastním se jednání metodických orgánů školy a kontroluji, zda se skutečně zabývají podporou kvality výuky.
- Vím, do čeho investujeme finance, a důsledně kontroluji využívání vybavení školy.
- Při kontrolní činnosti sleduji, jak se při výuce pracuje se školními a třídními pravidly.
Komunikuji 
- Při rozhovorech s pedagogy se zajímám o reflexi jejich výuky.
- Možnosti podpory kvality výuky konzultuji i s jinými řediteli škol.
- Čerpám informace o výuce od třídních učitelů a jejich třídnických hodin.
Účastním se 
- Účastním se jednání žákovského parlamentu, zajímám se o jeho vnímání výuky.
Spolupracuji 
- Spoluprací s odborníky z dalších institucí a organizací získávám inspirace k hodnocení v oblasti výuky.