Anotace:
Hodnoticí aktivita je zaměřena na hodnocení kompetence k učení, konkrétně na hodnocení schopnosti žáků vyhledat, třídit a propojit informace z různých zdrojů (práce s textem a grafickým vyjádřením příbuzenských vztahů mezi organismy). V rámci řešení hodnoticí aktivity žáci mají za úkol kriticky přečíst text a prostudovat a interpretovat schémata z hlediska obsahu (diagram, konkrétně fylogenetický strom). Následně porovnají informace z textu a schémat. Jedná se o zopakování / vyjasnění si základních informací (morfologických znaků) o vybraných zástupcích obratlovců a fylogenetických vztahů mezi skupinami ryby, obojživelníci, plazi a savci. Hodnoticí aktivitu je tedy možné využít v rámci výuky příbuznosti organismů a jejich taxonomie v přírodopisu, resp. biologii.
Předmět
Člověk a příroda
(Přírodopis)
Věk – cílová skupina
6. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
40 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace