Struktura hodnoticích aktivit
Struktura všech hodnoticích aktivit je podobná. Vhodné je nejprve se seznámit s anotací hodnoticí aktivity , která je v úvodu aktivity včásti Kompetence na InspIS DATA . Pro výběr vhodné hodnoticí aktivity jsou dostupné i další í údaje, např. vzdělávací obor, resp. očekávaný výstup z RVP ZV, sledovaná klíčová kompetence, doporučená věková skupina, časová dotace nutná na realizaci hodnoticí aktivity . V základních informacích lze najít i další důležité informace: znalostní a kompetenční předpoklady žáků (co by žáci měli zvládnout, aby se bez obtíží dalo vše realizovat), případné prostorové a materiální požadavky na realizaci, dále podrobnější informace k hodnoceným schopnostem a dovednostem klíčové kompetence a informace o tom, z jakých součástí se hodnoticí aktivita skládá (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele…). V přílohách jsou k dispozici součásti hodnoticí aktivity – tedy to, co budete potřebovat, abyste si mohli aktivitu sami ve výuce vyzkoušet (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele, řešení, hodnotící škála, komentáře k hodnocení).
Seznam aktivit ke stažení
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Interpunkce při zápisu oslovení |
komunikační, k řešení problému |
1. ročník |
Způsoby vyjadřování zdvořilosti |
komunikační, sociální a personální |
1. ročník |
Bylo, nebylo |
komunikační |
3. ročník |
Napiš pohlednici |
komunikační, k řešení problému |
3. ročník |
Nenasytná housenka |
k učení |
3.–4. ročník |
Češtinářská výzva |
k řešení problému |
4. ročník |
Kmeny a kořeny |
sociální a personální |
4. ročník |
Najdi nesmysl |
k učení |
4. ročník |
Trimino |
k učení |
4. ročník |
Víš z čeho se skládá sklo? |
komunikační, k řešení problému |
4. ročník |
Představení slavného rodáka |
občanská |
4.–5. ročník |
Co do jména |
komunikační |
5. ročník |
Koňská zubařka |
komunikační, k řešení problému |
5. ročník |
Není loket jako loket |
komunikační, k řešení problému |
5. ročník |
Sestavte si papírový model |
komunikační, k řešení problému, sociální a personální |
5. ročník |
20 Otázek |
komunikační, k řešení problému, sociální a personální, pracovní |
5. ročník |
Co dnes bude v televizi |
komunikační, k učení |
5. ročník |
Detektivní příběh |
k řešení problému |
5.–6. ročník |
Pojďme tvořit nová slova |
k řešení problému |
6. ročník |
Funkce komunikátů |
komunikační, k řešení problému |
6. ročník |
Jedno slovo není vždy to samé |
komunikační, k řešení problému |
6. ročník |
Emoce |
sociální a personální |
6.–7. ročník |
Srovnání jazyků |
občanská |
7. ročník |
VIP |
sociální a personální |
7. ročník |
Jízdné a tarify |
komunikační, k řešení problému |
7. ročník |
Argumentace |
komunikační |
8. ročník |
E-mail z prázdnin |
komunikační |
8. ročník |
Neztrať se |
komunikační, občanská |
8. ročník |
Debata ve třídě |
komunikační, sociální a personální |
8. ročník |
Výběr vhodných zdrojů |
komunikační, k učení |
8. ročník |
Pojmenování pocitů |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Dotazník |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Integrace |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
Anketa |
komunikační |
9. ročník |
Autorský zákon |
občanská |
9. ročník |
Učíme se z textu |
k učení |
9. ročník |
Netiketa |
komunikační, občanská |
9. ročník |
Zeptej se |
komunikační, pracovní, k řešení problému, sociální a personální |
9. ročník |
Jedeme na dovolenou |
komunikační, k řešení problému |
9. ročník |
Kurzovní lístek |
komunikační, k řešení problému |
9. ročník |
Kde si na internetu objednat |
k řešení problému, sociální a personální |
9. ročník |
Vím s kým si píšu |
komunikační, k řešení problému |
1. ročník SŠ |
Argumentační faul |
k řešení problému |
2. ročník SŠ |
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Dopravní značky |
k učení, komunikační |
2. ročník |
Sestav příběh |
k řešení problému |
2. ročník |
Sestav si svou svačinu |
k učení, komunikační, sociální a personální |
2.–3. ročník |
Hledej kořen slova |
k učení |
3. ročník |
Pozvánka |
sociální a personální |
3. ročník |
Regionální pověst |
komunikační |
3. ročník |
Urči mluvnické kategorie podstatných jmen |
k učení |
3. ročník |
Infografika na téma migrace s aplikací easel.ly |
komunikativní |
3.–9. ročník |
Já a můj svět |
sociální a personální |
3.–9. ročník |
Komiks o události z místních dějin |
k řešení problému |
3.–9. ročník |
Průvodce městem |
k učení |
3.–9. ročník |
Třídní časopis |
komunikační |
3.–9. ročník |
Sestav blahopřání |
pracovní, občanská |
4. ročník |
Kříž jedním tahem |
komunikační, k řešení problému, sociální a personální |
5. ročník |
Urči vzory podstatných jmen |
k učení |
5. ročník |
Vyjmenovaná slova – zeměpisné názvy |
k řešení problému |
5. ročník |
Kdo sedí ve vládě? |
komunikativní |
5.–7. ročník |
Fact-checking: Je země placatá? |
k učení |
5.–9. ročník |
Jedno místo, dva příběhy |
k řešení problému |
5.–9. ročník |
Geniální zeměpis |
pracovní, k řešení problému, sociální a personální |
6. ročník |
Instagram historické postavy |
k řešení problému |
6.–8. ročník |
Práce s mapou |
k řešení problému |
6.–8. ročník |
Asistent/asistentka |
pracovní |
6.–9. ročník |
Bezpečnost ve 3D |
pracovní |
6.–9. ročník |
Interkulturní deník |
sociální a personální |
6.–9. ročník |
Kam zmizel rybník? |
k řešení problému |
6.–9. ročník |
Máš to dobře |
k učení |
6.–9. ročník |
Nechcete si sednout? |
občanská |
6.–9. ročník |
Ochranný dohled |
občanská |
6.–9. ročník |
Ornamenty |
komunikační, občanská |
6.–9. ročník |
Plánovač schůzek |
komunikační, pracovní |
6.–9. ročník |
Prezentace ve formátu Pecha Kucha |
komunikační |
6.–9. ročník |
Soutěž v reálném čase |
k učení |
6.–9. ročník |
Uliční sběr |
komunikativní |
6.–9. ročník |
Vigenèrova šifra |
k řešení problému |
6.–9. ročník |
Získej občanství ČR |
občanská, sociální a personální |
2. stupeň ZŠ |
My Family |
k učení |
7. ročník |
Odkud přišli Slované |
k řešení problému |
7. ročník |
Informační džungle a jak v ní nezabloudit |
k řešení problému |
7.–9. ročník |
Karel IV. |
občanská, sociální a personální |
7.–9. ročník |
Manuál ke střižně |
komunikační, pracovní |
7.–9. ročník |
Učebnice o sametové revoluci |
k učení |
7.–9. ročník |
Zpracování aktuálního tématu pomocí krátkého videa |
komunikační |
7.–9. ročník |
Cestuj levně |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Den zavřených dveří |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Fotíme Česko se žáky |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Historická setkání |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
Interaktivní (ilustrovaný) tematický slovník |
k učení, k řešení problému, komunikační, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Jak volí naši sousedé |
k učení |
8.–9. ročník |
Kolem dokola |
občanská |
8.–9. ročník |
Kolik stojí pohovka? |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Minimalisticky s Markdownem |
k řešení problému, komunikační, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Multimediální poezie |
k učení |
8.–9. ročník |
On-line setkání s významným absolventem školy |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Pohyblivé okamžiky |
komunikační |
8.–9. ročník |
Pomáháme druhým |
občanská |
8.–9. ročník |
Pravidla společného soužití |
sociální a personální |
8.–9. ročník |
Reálie anglicky mluvících zemí v infografických hádankách |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Reálie anglicky mluvících zemí v interaktivních plakátech |
k učení, k řešení problému, sociální a personální |
8.–9. ročník |
Spoříme efektivně |
k učení |
8.–9. ročník |
Třídní výlet |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Vizitka |
pracovní |
8.–9. ročník |
Vyprávíme příběhy 10 různými způsoby |
k řešení problému |
8.–9. ročník |
Vystupujeme jako na TEDu |
komunikační |
8.–9. ročník |
Wikipedií to začíná |
k učení |
8.–9. ročník |
Grafika na téma Má obec |
k učení |
9. ročník |
Práce s překladači |
pracovní |
9. ročník |
Želva |
sociální a personální |
9. ročník |