Anotace:
Žáci v rámci řešení KKP plánují postupy pokusů zaměřených na problematiku eroze půdy zapříčiněné působením vody, odhadují možné problémy při realizaci pokusů a následně je provádí. Pokusy se zaměřují na vodní erozi půdy a faktory, které ji ovlivňují. Řešení předložených úloh a využití hodnoticích nástrojů slouží zejména k hodnocení rozvinutosti kompetence k řešení problémů, aspektu plánování a řešení problémů. Poskytuje tak informace, do jaké míry je žák schopen odhadnout své schopnosti řešit daný problém, navrhnout vhodný postup řešení a s využitím logických a empirických postupů ho provést. Prostřednictvím závěrečné reflexe poskytuje KKP také informace o rozvinutosti aspektu sebereflexe procesu učení kompetence k učení, tedy zda žák ze svých výsledků vyvozuje závěry pro další učení.
Předmět
Člověk a příroda
(Zeměpis/Přírodopis)
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k učení
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace