Anotace:
Hodnoticí aktivita slouží k rozšíření slovní zásoby cizího jazyka interaktivní formou. Sleduje zejména kompetence komunikační, kompetence k řešení problému, kompetence k učení a kompetence sociální a personální, které se promítají ve výsledné podobě výstupu (interaktivního slovníku), určeného mladším žákům. Obsahem hodnoticí aktivity je tvorba interaktivního (ilustrovaného – varianta 3) tematického slovníku s hesly a jejich popisy vybraných částí, doplněnými o další kontextové informace v podobě textu, fotografií, videa a kvízu. Cílem aktivity chápeme, že žák si osvojí vybranou slovní zásobu v cizím jazyce pomocí její vlastní tvorby (hlavní cíl), žák umí pracovat se zdroji a využívat je vhodně ve svých dílech (vedlejší cíl), žák umí vytvářet a sdílet interaktivní či elektronické materiály (vedlejší cíl). Hodnocení kompetence je ponecháno volněji na učiteli. Tuto aktivitu by si měl volit učitel, který již samostatně dokáže použít tabulku aspektů pro hodnocení a určení dané úrovně sledované kompetence.
Předmět
Informační a komunikační technologie
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
kompetence sociální a personální
Časová dotace
(rozsah výuky)
2–6 vyučovacích hodin
/ (pololetní aktivita)
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace