Anotace:
Žáci si nejprve s učitelem povídají o historických souvislostech a o tom, že se vždy neměřilo jen na jednotky, které jsou nyní pro nás běžné. Ve čtyřčlenných skupinách si podle úvodní tabulky z pracovních listů 1 i 2 zde popsané historické jednotky odměří – pomocí stříhání provázku a pomocí přelévání vody do připravených větších nádob. Dále už žáci pracují samostatně s pracovními listy (pořadí pracovních listů je možné zaměnit, případně si učitel může vybrat pro práci jen jeden z pracovních listů). Žáci nemusí vypočítat všechny úlohy pracovního listu (u pracovního listu 1 mohou vynechat ad d, u pracovního listu 2 ad c – tyto úlohy, označené *, jsou naopak určeny rychlejším žákům).
Vzhledem ke kompetenci k učení jsou žáci hodnoceni podle toho, zda a jak dokážou v textu vyhledat potřebné informace a nakolik jsou schopni je využít při řešení úloh. Rovněž se hodnocení zaměřuje na správné užití názvů jednotek (historických i současných) a jejich značek. Zároveň se hodnocení soustředí i na potřebu dopomoci, zda žák zvládá pracovat bez pomoci, nebo pozná, že pro práci potřebuje jistou nápovědu, a je pak schopen pracovat s dopomocí.
Předmět
Matematika a její aplikace
Věk – cílová skupina
5.–6. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace