Anotace:
Aktivita je zaměřena na hodnocení sebeřízení v procesu učení a na výsledky tohoto procesu pomocí sledování samostatné práce žáků při řešení gradovaných úloh s možností vyžádání dopomoc, tj. nápověd k jednotlivým úlohám. V prvních úlohách rozděluje žák písmena abecedy do čtyř disjunktních skupin podle osové souměrnosti a učí se zašifrovat písmena do slov. Tuto šifru později propojí s čísly. Poznatky z vyřešené úlohy musí žák použít v následující úloze. Obtížnost úloh se v průběhu aktivity zvyšuje.
Během práce se žák rozhoduje, zda potřebuje nápovědu a aktivně si o ni říká. Během práce může žák požádat učitele o kontrolu jednotlivých úloh. Učitel si poznamená, zda měl žák úlohu dobře. U použitých nápověd žák posuzuje, zda mu pomohly.
Předmět
Matematika a její aplikace
Věk – cílová skupina
6.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k učení
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace