Abeceda 2

Anotace:

Aktivita je zaměřena na hodnocení sebeřízení v procesu učení a na výsledky tohoto procesu pomocí sledování samostatné práce žáků při řešení gradovaných úloh s možností vyžádání dopomoc, tj. nápověd k jednotlivým úlohám. V prvních úlohách rozděluje žák písmena abecedy do čtyř disjunktních skupin podle osové souměrnosti a učí se zašifrovat písmena do slov. Tuto šifru později propojí s čísly. Poznatky z vyřešené úlohy musí žák použít v následující úloze. Obtížnost úloh se v průběhu aktivity zvyšuje.

Během práce se žák rozhoduje, zda potřebuje nápovědu a aktivně si o ni říká. Během práce může žák požádat učitele o kontrolu jednotlivých úloh. Učitel si poznamená, zda měl žák úlohu dobře. U použitých nápověd žák posuzuje, zda mu pomohly.
 

Předmět

Matematika a její aplikace

Věk – cílová skupina

6.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace