Struktura hodnoticích aktivit
Struktura všech hodnoticích aktivit je podobná. Vhodné je nejprve se seznámit s anotací hodnoticí aktivity , která je v úvodu aktivity včásti Kompetence na InspIS DATA . Pro výběr vhodné hodnoticí aktivity jsou dostupné i další í údaje, např. vzdělávací obor, resp. očekávaný výstup z RVP ZV, sledovaná klíčová kompetence, doporučená věková skupina, časová dotace nutná na realizaci hodnoticí aktivity . V základních informacích lze najít i další důležité informace: znalostní a kompetenční předpoklady žáků (co by žáci měli zvládnout, aby se bez obtíží dalo vše realizovat), případné prostorové a materiální požadavky na realizaci, dále podrobnější informace k hodnoceným schopnostem a dovednostem klíčové kompetence a informace o tom, z jakých součástí se hodnoticí aktivita skládá (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele…). V přílohách jsou k dispozici součásti hodnoticí aktivity – tedy to, co budete potřebovat, abyste si mohli aktivitu sami ve výuce vyzkoušet (např. pracovní listy, zadání, sebehodnocení žáka, hodnotící arch učitele, řešení, hodnotící škála, komentáře k hodnocení).
Seznam aktivit, které můžete nalézt v databázi InspIS DATA
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
Zážitek z prázdnin |
Kompetence komunikativní |
3.–5. ročník |
 |
Řešení sporu |
Kompetence sociální a personální |
4. ročník |
 |
Nová identita |
Kompetence komunikativní |
4.–5. ročník |
 |
Šikana |
Kompetence k řešení problému |
5. ročník |
 |
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
Pojízdná prodejna |
Kompetence k řešení problémů |
5. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Objednávka |
Kompetence k řešení problémů |
5. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Čtení grafů |
Kompetence komunikativní |
6.–9. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Druhy komunikace |
Kompetence komunikativní |
6.–9. ročník |
 |
Matematikon |
Kompetence k řešení problému |
6.–9. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Běh pro radost |
Kompetence k řešení problému |
7.–9. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Reflexe |
Kompetence k řešení problému |
8.–9. ročník |
 |
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
Africké osobnosti |
Kompetence k řešení problémů |
5.–9. ročník |
 |
Od vchodu ke třídě |
Kompetence sociální a personální |
8.–9. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
Včelí úl |
Kompetence sociální a personální |
3.–5. ročník |
.png.aspx?width=75&height=15) |
Besídka |
Kompetence sociální a personální |
4.–5. ročník |
 |
Lapač snů |
Kompetence sociální a personální |
6. ročník |
 |
Název hodnoticí aktivity |
Sledované kompetence |
Ročník ZŠ |
Úroveň hodnocení |
Proč se to dělá |
Kompetence občanská |
6.–9. ročník |
 |
Zahrada |
Kompetence občanská |
7. ročník |
 |
Beton |
Kompetence k učení |
8.–9. ročník |
 |
Geneticky modifikované organismy |
Kompetence komunikativní |
9. ročník |
 |
Jednotlivé úrovně

1. úroveň - začínající

2. úroveň - poučený

3. úroveň - aktivně užívající
.png.aspx?width=75&height=15)
4. úroveň - pokročilý