Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Publikace s uvolněnými úlohami
Příklady inspirativní praxe
Náměty a inspirace
>
Hodnocení klíčových kompetencí
>
Hodnoticí aktivity
Hodnoticí aktivity
Hodnoticí aktivity
Pro hodnocení klíčových kompetencí byly vytvořeny hodnoticí nástroje, které by měly ukázat možnou cestu pojetí rozvoje, sledování a hodnocení klíčových kompetencí. Pro tento účel byla zvolena
forma prakticky využitelných hodnoticích aktivit
.
Snahou autorských týmů bylo vytvářet hodnoticí aktivity, které by využívaly
metody obvyklé v daných vzdělávacích oborech
(aktivity, které by bylo možné jednoduše využít ve výuce ať ve zveřejněné podobě, nebo v podobě, kterou si pro konkrétní výuku upraví podle podmínek dané třídy). Hodnoticí aktivity v některých případech obsahují metody, jejichž využívání by bylo ve výuce žádoucí, čímž mohou napomoci zaměřit pozornost nikoliv na realizaci metody, ale na žáka a jeho výsledky vzdělávání v oblasti klíčových kompetencí.
Zvolený název: „hodnoticí aktivita“ by měl vystihovat, že se
vždy jedná o aktivitu
, která sice může být různého časového rozsahu, ale umožňuje sledovat činnosti žáka, a tím poskytnout podklady pro hodnocení.
Jednotlivé hodnoticí aktivity se liší rozsahem a náročností navrženého hodnocení. Od aktivit, kdy je hodnocení předem strukturováno a role učitele spočívá jen v administraci, závěrečné reflexi a transformaci výsledku ve zpětnou informaci žákovi, po hodnocení založené výrazněji na učitelském posouzení žákova výkonu s využitím obsahových specifik dané aktivity. Oba přístupy mohou učitelům při využívání hodnoticích aktivit přinášet užitek a být efektivní.
Hodnoticí aktivity v databázi InspIS DATA
Hodnoticí aktivity ke stažení
Klíčové kompetence
Návod k hodnoticím aktivitám