Ředitelský pohled na oblast: Vzdělávací výsledky
Sleduji 
- Sleduji zlepšování kvality pedagogické diagnostiky prováděné pedagogy.
- Výsledky žáků prezentujeme na řadě různých akcí. Nejsou to jen čísla ve statistikách.
- Škola je plná skvělých hmatatelných výsledků žáků v podobě výrobků, produktů a dokumentace.
- Vysvědčení u nás ve škole skutečně popisují dosažené výsledky žáků.
- Výsledky našich žáků prezentujeme různými formami.
- Předmětové komise se zabývají tím, jak zlepšovat výsledky žáků.
- Ve škole používáme portfolia žáků jako nástroj jejich sebehodnocení.
- Při testování žáků využíváme již ověřené otevřené úlohy.
Vyhodnocuji 
- Výsledky žáků sledujeme a vyhodnocujeme průběžně.
- Podíl neprospívajících žáků a předčasných odchodů žáků se snižuje.
- Snižuje se počet odkladů školní docházky u našich dětí. Umíme je lépe připravit na školní docházku.
- Naše ŠPP má doložitelný vliv na zlepšení výsledků vzdělávání žáků, kteří potřebují podporu.
- Naše vize je orientována na zlepšování výsledků vzdělávání žáků.
- Při svém rozhodování si vždy kladu otázku, jak mé rozhodnutí ovlivní výsledky vzdělávání žáků.
Analyzuji 
- Sbírám důkazy o tom, že zlepšující se klima ve škole má vliv na zlepšující se výsledky vzdělávání našich žáků.
- Přidaná hodnota námi poskytovaného vzdělání se zvyšuje, vím to na základě srovnávacích testů.
- Využíváme nástroje externího testování a srovnávání výsledků našich žáků.
- Využíváme vlastní systém interního testování.
- Srovnáváme výsledky našeho testování s výstupy testování ČSI.
- Mám k dispozici výsledky vzdělávání jednotlivých tříd a předmětů, které pečlivě analyzuji.
- Analyzuji výsledky vzdělávání jednotlivých skupin žáků a vyhodnocuji efektivitu naší podpory v průběhu jejich vzdělávání. (spec. vzděl. potřeby, OMJ)
- Dlouhodobě sleduji a analyzuji úspěšnost našich žáků u maturitních zkoušek a závěrečných zkoušek.
- Spolupracující firmy stojí o naše žáky, mám od nich pozitivní zpětné vazby z praxí i zaměstnání.
- Analyzujeme výsledky našich žáků a přijímáme opatření k jejich zlepšování.
- Sledujeme a analyzujeme úspěšnost našich žáků u přijímacích zkoušek.
Přijímám zpětnou vazbu 
- Dostáváme pozitivní zpětnou vazbu o výsledcích vzdělávání od našich absolventů i jejich zaměstnavatelů.
- Porovnávám zpětnou vazbu od vyššího stupně vzdělávání s hodnocením žáků na konci předchozího stupně.
- Zpětná vazba od rodičů a veřejnosti k výsledkům vzdělávání našich žáků je pozitivní.
Pracuji se zdroji informací 
- Z pedagogických rad vím, co má vliv na změny ve vzdělávacích výsledcích žáků.
- Využívám závěry z reflexe ŠPP a metodických sdružení, jak podpora žáků a vhodné metody ovlivňují výsledky žáků.
- Při vlastním hodnocení školy mě zajímají především výsledky vzdělávání našich žáků.
- O naši školu je zájem, máme naplněno, rodiče oceňují naše výsledky.
- Závěrečné práce žaků 9. ročníků mi poskytují obraz o kvalitě jejich vzdělání.
- Mezi kritérii hodnocení výsledků vzdělávání máme i míru tvořivosti žáků.
- Výsledky žákovských projektů mi poskytují poměrně komplexní obraz o výsledcích jejich vzdělávání.
Hospituji 
- Součástí hospitační činnosti jsou i způsoby hodnocení výsledků žáků jednotlivými pedagogy.
Spolupracuji 
- Při získávání informací o úspěšnosti našich žáků spolupracujeme s partnerskými školami.
Komunikuji 
- V rámci otevřené komunikace s pedagogy často hovoříme o výsledcích žáků.
- Často mluvím s žáky o jejich výsledcích.
Kontroluji 
- Kontroluji dodržování školního řádu v oblasti hodnocení žáků.