Ředitelský pohled na oblast: Podpora žáků při vzdělávání

Vyhodnocuji Ikona-Vyhodnocuji.png
  • Pravidelně vyhodnocuji činnost ŠPP.
  • Podpůrná opatření mají vliv na zlepšení výsledků žáků, vím to, protože máme propracovaný systém jejich sledování a vyhodnocování.
  • Pravidelně vyhodnocuji naši spolupráci se ŠPZ. Máme pozitivní zpětnou vazbu ze ŠPZ.
  • V DVPP individualizujeme vzdělávací akce podle potřeb pedagogů doplnit si své kompetence v oblasti podpory různých skupin žáků.
  • Naše nabídka zájmových aktivit je pestrá a každý žák si v ní může vybrat.
Sleduji Ikona-Sleduji-kvalitu.png
  • Daří se nám včas identifikovat jak žáky ze SVP, tak žáky nadané.
  • Dbáme na to, aby se školních akcí mohli účastnit všichni žáci bez rozdílu.
  • Sleduji míru a kvalitu komunikace třídních učitelů s rodiči.
  • Umíme předcházet školnímu neúspěchu žáků. Počet včas zachycených selhávání roste.
  • Naši učitelé ví, který žák potřebuje podporu, a vzájemně se o tom informují.
  • Zlepšuje se spolupráce s rodiči žáků se SVP i žáků nadaných.
  • Nezapomínáme na nadané žáky, roste zájem o soutěže a olympiády.
  • Počet stížností souvisejících s podporou žáků klesá.
  • Pravidelně organizujeme osvědčené adaptační programy pro nově přijaté děti (MŠ), žáky (ZŠ, SŠ).
  • Na prezentačních akcích dáváme prostor všem, i žákům se SVP.
  • Máme minimální fluktuaci žáků, umíme vzdělávat všechny žáky.
  • Využíváme žákovská portfolia pro sebehodnocení žáků.
Přijímám zpětnou vazbu Ikona-Prijimam-zpetnou-vazbu.png
  • Máme pozitivní zpětnou vazbu od žákovského parlamentu k podpoře žáků.
  • Máme pozitivní zpětné vazby od našich absolventů, které jsme uměli podpořit.
  • Máme pozitivní zpětné vazby od zákonných zástupců žáků s potřebou podpory.
  • Organizujeme akce, kde žáci spolupracují napříč ročníky. Máme pozitivní zpětné vazby od žáků.
  • Máme pozitivní zpětné vazby od veřejnosti na naši schopnost vzdělávat všechny žáky.
Pracuji se zdroji informací Ikona-Pracuji-se-zdroji-informaci.png
  • Naše podmínky přijímacího řízení berou v úvahu potřeby žáků se SVP.
  • Součástí pravidel v naší škole je i podpora žáků při vzdělávání.
  • Máme ověřeno a doloženo, že se v naší škole každý žák cítí dobře.
  • V pravidlech hodnocení žáků máme jasně stanoveno, jak hodnotíme žáky se SVP.
  • Mám archiv "případových studií" podpory žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami, který využíváme.
Hospituji Ikona-Hospituji.png
  • Při hospitacích sleduji individualizaci výuky různých skupin žáků. Zaznamenávám pozitivní trend.
  • Roste schopnost našich pedagogů poskytovat individualizovanou podporu žákům při vzdělávání.
  • Naši učitelé ovládají nástroje pedagogické diagnostiky a včas reagují na potřeby žáků.
Komunikuji Ikonka-Komunikuji.png
  • Mám ověřeno pozorováním i komunikací s pedagogy, že dobře znají své žáky i jejich situaci.
Analyzuji Ikonka-Analyzuji.png
  • Skupině žáků se SVP věnujeme v analýzách výsledků vzdělávání zvláštní pozornost.
Kontroluji Ikona-Kontroluji.png
  • Podpora žáků je pravidelným tématem metodických orgánů. Vím to, protože to kontroluji.
  • Asistenti pedagoga u nás plní dobře svoji roli, pedagogové i žáci jejich práci oceňují.
  • Nečekáme, až nastane selhání žáků, realizujeme preventivní aktivity. Vím to, protože to kontroluji.
  • Doporučení ŠPP promítáme do IVP a využíváme jejich odbornosti.
  • Problematické třídy mají speciální podporu a cílené aktivity.
Spolupracuji Ikona-Spolupracuji.png
  • U žáků s OMJ spolupracujeme s externími organizacemi.
  • Pro podporu žáků využíváme i externí spolupracovníky.