Ředitelský pohled na oblast: Podpora žáků při vzdělávání
Vyhodnocuji 
- Pravidelně vyhodnocuji činnost ŠPP.
- Podpůrná opatření mají vliv na zlepšení výsledků žáků, vím to, protože máme propracovaný systém jejich sledování a vyhodnocování.
- Pravidelně vyhodnocuji naši spolupráci se ŠPZ. Máme pozitivní zpětnou vazbu ze ŠPZ.
- V DVPP individualizujeme vzdělávací akce podle potřeb pedagogů doplnit si své kompetence v oblasti podpory různých skupin žáků.
- Naše nabídka zájmových aktivit je pestrá a každý žák si v ní může vybrat.
Sleduji 
- Daří se nám včas identifikovat jak žáky ze SVP, tak žáky nadané.
- Dbáme na to, aby se školních akcí mohli účastnit všichni žáci bez rozdílu.
- Sleduji míru a kvalitu komunikace třídních učitelů s rodiči.
- Umíme předcházet školnímu neúspěchu žáků. Počet včas zachycených selhávání roste.
- Naši učitelé ví, který žák potřebuje podporu, a vzájemně se o tom informují.
- Zlepšuje se spolupráce s rodiči žáků se SVP i žáků nadaných.
- Nezapomínáme na nadané žáky, roste zájem o soutěže a olympiády.
- Počet stížností souvisejících s podporou žáků klesá.
- Pravidelně organizujeme osvědčené adaptační programy pro nově přijaté děti (MŠ), žáky (ZŠ, SŠ).
- Na prezentačních akcích dáváme prostor všem, i žákům se SVP.
- Máme minimální fluktuaci žáků, umíme vzdělávat všechny žáky.
- Využíváme žákovská portfolia pro sebehodnocení žáků.
Přijímám zpětnou vazbu 
- Máme pozitivní zpětnou vazbu od žákovského parlamentu k podpoře žáků.
- Máme pozitivní zpětné vazby od našich absolventů, které jsme uměli podpořit.
- Máme pozitivní zpětné vazby od zákonných zástupců žáků s potřebou podpory.
- Organizujeme akce, kde žáci spolupracují napříč ročníky. Máme pozitivní zpětné vazby od žáků.
- Máme pozitivní zpětné vazby od veřejnosti na naši schopnost vzdělávat všechny žáky.
Pracuji se zdroji informací 
- Naše podmínky přijímacího řízení berou v úvahu potřeby žáků se SVP.
- Součástí pravidel v naší škole je i podpora žáků při vzdělávání.
- Máme ověřeno a doloženo, že se v naší škole každý žák cítí dobře.
- V pravidlech hodnocení žáků máme jasně stanoveno, jak hodnotíme žáky se SVP.
- Mám archiv "případových studií" podpory žáků s různými speciálními vzdělávacími potřebami, který využíváme.
Hospituji 
- Při hospitacích sleduji individualizaci výuky různých skupin žáků. Zaznamenávám pozitivní trend.
- Roste schopnost našich pedagogů poskytovat individualizovanou podporu žákům při vzdělávání.
- Naši učitelé ovládají nástroje pedagogické diagnostiky a včas reagují na potřeby žáků.
Komunikuji 
- Mám ověřeno pozorováním i komunikací s pedagogy, že dobře znají své žáky i jejich situaci.
Analyzuji 
- Skupině žáků se SVP věnujeme v analýzách výsledků vzdělávání zvláštní pozornost.
Kontroluji 
- Podpora žáků je pravidelným tématem metodických orgánů. Vím to, protože to kontroluji.
- Asistenti pedagoga u nás plní dobře svoji roli, pedagogové i žáci jejich práci oceňují.
- Nečekáme, až nastane selhání žáků, realizujeme preventivní aktivity. Vím to, protože to kontroluji.
- Doporučení ŠPP promítáme do IVP a využíváme jejich odbornosti.
- Problematické třídy mají speciální podporu a cílené aktivity.
Spolupracuji 
- U žáků s OMJ spolupracujeme s externími organizacemi.
- Pro podporu žáků využíváme i externí spolupracovníky.