Ředitelský pohled na oblast: Koncepce a rámec školy

Sleduji vizi Ikona-Sleduji-kvalitu.png
  • Sleduji, že vize naší školy se promítá do jejího každodenního života.
  • Ověřuji, že vizi naší školy zaměstnanci rozumí.
Sleduji koncepci Ikona-Sleduji-kvalitu.png
  • Účastním se pravidelně jednání školské rady týkající se koncepce školy a ŠVP.
  • Zapojuji pedagogy do vyhodnocování a inovací koncepce školy (např. formou SWOT analýzy).
  • Zajišťuji zapojení zástupců zřizovatele a zákonných zástupců do vyhodnocování a inovací koncepce školy.
  • Vyhodnocuji koncepci školy a účinnost přijatých opatření s využitím dostupných zdrojů informací a se zapojením spolupracovníků.
Sleduji ŠVP Ikona-Sleduji-kvalitu.png
  • Při hospitační činnosti sleduji a vyhodnocuji využívání ŠVP pro plánování výuky.
  • Pravidelně vyhodnocuji soulad ŠVP s RVP jak z hlediska jeho aktuálnosti (revize a změny RVP), tak z hlediska výuky podle ŠVP.
  • Konzultuji návrhy změn a úprav ŠVP s koordinátorem ŠVP, využívám jeho odborné kapacity.
  • Při kontrole průběhu vzdělávání (zejména formou hospitací) sleduji, zda výuka probíhá v souladu s ŠVP.
  • Posuzuji akce školy především z pohledu jejich přínosu pro naplňování ŠVP.
Pracuji se zdroji informací Ikona-Pracuji-se-zdroji-informaci.png
  • Zaznamenávám a oceňuji, že zaměstnanci naší školy jsou ke škole loajální.
  • Procházím pravidelně školu a sleduji, v jakém stavu je její vybavení.
  • Prověřuji pravidelně kvalitu a funkčnost zabezpečovacích systémů školy.
  • Využívám reporty z pravidelných konzultačních hodin našich pedagogů a ŠPP.
  • Osobně oceňuji úspěchy žáků v soutěžích, vyžaduji jejich evidenci a prezentaci.
  • Získávání informací o chodu školy se věnuji systematicky.
  • Využívám výsledky dotazníkových šetření mezi zaměstnanci, žáky a zákonnými zástupci.
  • Pracuji s výsledky anket k dílčím tématům a zapojeným skupinám poskytuji zpětnou vazbu.
Komunikuji Ikonka-Komunikuji.png
  • Jsem v pravidelném kontaktu se zaměstnavateli v našem regionu.
  • Neuzavírám se v ředitelně, komunikuji otevřeně s pedagogy i dalšími zaměstnanci.
  • Udržuji aktivní komunikaci se smluvními partnery školy a profesními svazy. (v případě SŠ)
  • Spolupracuji s regionálními organizacemi, dalšími školami i zahraničními partnery.
  • Na školních akcích mluvím neformálně s rodiči našich žáků.
  • Mám "otevřené dveře", lidé se mnou mohou hovořit, když potřebují.
Účastním se Ikona-Ucastnim-se.png
  • Účastním se porad ŠPP a reaguji na jeho potřeby i výsledky práce.
  • Jednání pedagogické rady využívám také jako zdroj cenných informací o chodu školy.
  • Účastním se výchovných komisí a řešené problémy nahlížím z pohledu koncepce školy.
  • Účastním se dohodnutých jednání školního parlamentu.
  • Iniciuji tematická jednání (kulaté stoly) k aktuálním tématům.
Analyzuji Ikonka-Analyzuji.png
  • Vyhodnocuji z připravených přehledů v časových řadách úspěšnost žáků v přijímacím řízení na vyšší stupně škol.
  • Porovnávám z připravených přehledů úspěšnost u maturity u jednotlivých tříd i školních roků.
  • Sleduji a analyzuji záznamy o úrazech a výskytu rizikového chování žáků, přijímám opatření, která vyhodnocuji.
  • Analyzuji přijaté stížnosti, jejich vyřízení a přijímám opatření, která vyhodnocuji.
  • Sleduji a vyhodnocuji mediální obraz školy v tištěných i digitálních médiích a na sociálních sítích.
  • Vyhodnocuji zpětnou vazbu z prezentace školy na veřejnosti.
  • Vyhodnocuji činnost třídních učitelů, jejich práci se třídami i rodiči žáků (evidence výuky a docházky v TK, resp. v IS školy).
  • Analyzuji přehled výchovných opatření obsahově i v časových řadách.