Ředitelský pohled na oblast: Koncepce a rámec školy
Sleduji vizi 
- Sleduji, že vize naší školy se promítá do jejího každodenního života.
- Ověřuji, že vizi naší školy zaměstnanci rozumí.
Sleduji koncepci 
- Účastním se pravidelně jednání školské rady týkající se koncepce školy a ŠVP.
- Zapojuji pedagogy do vyhodnocování a inovací koncepce školy (např. formou SWOT analýzy).
- Zajišťuji zapojení zástupců zřizovatele a zákonných zástupců do vyhodnocování a inovací koncepce školy.
- Vyhodnocuji koncepci školy a účinnost přijatých opatření s využitím dostupných zdrojů informací a se zapojením spolupracovníků.
Sleduji ŠVP 
- Při hospitační činnosti sleduji a vyhodnocuji využívání ŠVP pro plánování výuky.
- Pravidelně vyhodnocuji soulad ŠVP s RVP jak z hlediska jeho aktuálnosti (revize a změny RVP), tak z hlediska výuky podle ŠVP.
- Konzultuji návrhy změn a úprav ŠVP s koordinátorem ŠVP, využívám jeho odborné kapacity.
- Při kontrole průběhu vzdělávání (zejména formou hospitací) sleduji, zda výuka probíhá v souladu s ŠVP.
- Posuzuji akce školy především z pohledu jejich přínosu pro naplňování ŠVP.
Pracuji se zdroji informací 
- Zaznamenávám a oceňuji, že zaměstnanci naší školy jsou ke škole loajální.
- Procházím pravidelně školu a sleduji, v jakém stavu je její vybavení.
- Prověřuji pravidelně kvalitu a funkčnost zabezpečovacích systémů školy.
- Využívám reporty z pravidelných konzultačních hodin našich pedagogů a ŠPP.
- Osobně oceňuji úspěchy žáků v soutěžích, vyžaduji jejich evidenci a prezentaci.
- Získávání informací o chodu školy se věnuji systematicky.
- Využívám výsledky dotazníkových šetření mezi zaměstnanci, žáky a zákonnými zástupci.
- Pracuji s výsledky anket k dílčím tématům a zapojeným skupinám poskytuji zpětnou vazbu.
Komunikuji 
- Jsem v pravidelném kontaktu se zaměstnavateli v našem regionu.
- Neuzavírám se v ředitelně, komunikuji otevřeně s pedagogy i dalšími zaměstnanci.
- Udržuji aktivní komunikaci se smluvními partnery školy a profesními svazy. (v případě SŠ)
- Spolupracuji s regionálními organizacemi, dalšími školami i zahraničními partnery.
- Na školních akcích mluvím neformálně s rodiči našich žáků.
- Mám "otevřené dveře", lidé se mnou mohou hovořit, když potřebují.
Účastním se 
- Účastním se porad ŠPP a reaguji na jeho potřeby i výsledky práce.
- Jednání pedagogické rady využívám také jako zdroj cenných informací o chodu školy.
- Účastním se výchovných komisí a řešené problémy nahlížím z pohledu koncepce školy.
- Účastním se dohodnutých jednání školního parlamentu.
- Iniciuji tematická jednání (kulaté stoly) k aktuálním tématům.
Analyzuji 
- Vyhodnocuji z připravených přehledů v časových řadách úspěšnost žáků v přijímacím řízení na vyšší stupně škol.
- Porovnávám z připravených přehledů úspěšnost u maturity u jednotlivých tříd i školních roků.
- Sleduji a analyzuji záznamy o úrazech a výskytu rizikového chování žáků, přijímám opatření, která vyhodnocuji.
- Analyzuji přijaté stížnosti, jejich vyřízení a přijímám opatření, která vyhodnocuji.
- Sleduji a vyhodnocuji mediální obraz školy v tištěných i digitálních médiích a na sociálních sítích.
- Vyhodnocuji zpětnou vazbu z prezentace školy na veřejnosti.
- Vyhodnocuji činnost třídních učitelů, jejich práci se třídami i rodiči žáků (evidence výuky a docházky v TK, resp. v IS školy).
- Analyzuji přehled výchovných opatření obsahově i v časových řadách.