Největším rizikem při zavádění jakéhokoliv informačního systému jsou lidé, kteří ho mají využívat. Počáteční fáze zavádění do praxe s sebou přináší mnohdy neskrývaný odpor a nechuť, protože se rodiče i učitelé musí učit něco nového, což jim zpočátku může připadat zbytečné nebo zdržující. S touto fází musí vedení školy počítat a být na ni připravené. Samo vedení školy musí jít příkladem v používání, být důsledné ve vyžadování používání systému, ale zároveň musí svým podřízeným zajistit technickou podporu.
Druhým velkým rizikem je technická stránka při fungování informačního systému. Vedení školy musí zajistit kvalitní hardwarové i softwarové vybavení. Protože se jedná o každodenní využívání, musí být zajištěna dostatečná rychlost a spolehlivost sítí i koncových zařízení. Ideální stav je jedno koncové zařízení v systému na jednoho zaměstnance.
Rizikem může být i překotně, nerozvážně probíhající komunikace mezi pedagogickým pracovníkem a zákonným zástupcem žáka. Protože se jedná o zajištění komunikace mezi aktéry, mezi kterými mohou vznikat z důvodu nepochopení nebo jiného názoru konflikty, je třeba důsledně dbát na správnost a přesnost podávaného sdělení a stanovit si alespoň základní zásady pro vzájemnou písemnou komunikaci a podávání informací. Zároveň ze systému předávání informací nesmí vypadnout zodpovědnost samotného žáka za své učení.
Rizikem je i citlivost předávaných informací. Všechny zúčastněné strany si musí počínat tak, aby zůstaly uchovány v tajnosti veškeré přístupové údaje do systému. Taktéž zákonní zástupci by měli akceptovat zásadu, že jejich děti by neměly znát rodičovský přístup do systému.
Mezi příležitosti, jak zkvalitňovat vzájemnou komunikaci ve škole a předcházet nepochopením, patří pravidelná evaluace využívání systému. Ve zlínské škole vyzkoušeli tento proces vzhledem k délce používání informačního systému jen jednou, ale již nyní vědí, že v příští anketě se musí zaměřit nejen na to, zda zafungovala přijatá opatření z prvního zjišťování, ale rozšířit otázky i do zjišťování, co by pomohlo zlepšení vzájemné komunikace mezi účastníky při vzdělávání žáků.
Příležitostí systému je rychlá, efektivní komunikace a tok informací mezi všemi stranami při procesu výuky, přípravy na výuku, o výsledcích výuky, dění při výuce a informovanost o dění ve škole, ve třídě. Na trhu existuje celá řada ucelených systémů, které umožňují všestrannou komunikaci a vzájemnou informovanost. Ať už si škola vybere kterýkoli z nabízených systémů, jde o překročení konformity a stereotypu a nastartování nové éry při spolupráci se všemi zúčastněnými stranami v procesu učení, a to bez rozdílu velikosti školy a jejího umístění ve městě nebo na malé vesnici. Využívání jednoho informačního systému a jeho možností škole může přinést finanční úsporu, jednoduché prostředí pro práci v různých modulech a vzájemnou propojenost uložených informací pro různé školní výstupy.