Příběh první
Chlapec, 6 let, žák první třídy základní školy s individuálním vzdělávacím plánem. Přestože měl ve škole asistentku pedagoga, jeho školní výsledky nebyly dobré. Příčinou byl nezájem rodičů o jeho vzdělávání a pravidelnou docházku. Chlapec chodil do školy jen od úterý do čtvrtka. Rodiče si prodlužovali víkend o pátky a pondělí. Chlapec měl potíže s řečí, nedokázal řádně vyslovovat, měl velmi malou slovní zásobu, neznal mnoho základních výrazů, významy slov atd. V souvislosti s tím bylo pro něj velmi obtížné číst a počítat, nedokázal pochopit význam písmen a číslic.
V listopadu začal třikrát týdně docházet do Kočičí akademie, kde se mu individuálně věnovala tutorka. Dítě po několika týdnech zaznamenalo výrazný posun. Před koncem školního roku chlapec dohnal učivo první třídy, učení ho začalo bavit, toužil po úspěchu a po pochvale. Jeho radost ze školních výsledků a z úspěchu má dopad i na rodiče. Chlapec chce chodit do školy i v pondělí a v pátek, stejně tak do Kočičí akademie. Nutí matku, aby mu četla pohádky před spaním, do jeho školní přípravy se zapojila i babička, která si od chlapce nechává číst. V Kočičí akademii bude i nadále pokračovat styl práce 1 : 1, který dítěti vyhovuje.
Příběh druhý
Ředitelka základní školy se obrátila na vedení SI se žádostí o zařazení jedné žákyně do Kočičí akademie. Třináctiletá dívka z velmi dobře situované rodiny, oba rodiče vysokoškolsky vzdělaní, společensky i politicky angažovaní. Dívka byla jedináček, vysoce inteligentní, dobře vychovaná, na prvním stupni bezproblémová.
Po přestupu na druhý stupeň ZŠ se však školní výsledky dívky prudce zhoršily. Dívka byla zakřiknutá, školu bojkotovala. Později docházelo ke kázeňským problémům, byla drzá na učitele, odmítala vypracovávat úkoly, byla často nemocná (utíkala do nemoci).
Do Kočičí akademie šla na doporučení školy. Tutorka zařadila dívku do skupiny se třemi dalšími dětmi z různých ročníků druhého stupně, a ona tak byla nucena spolu s nimi vypracovávat domácí úkoly. Děti se vzájemně zkoušely z probíraného učiva, vzájemně se motivovaly a podporovaly, radily si.
Po několika dnech se dívka svěřila tutorce, že ji baví chodit do Kočičí akademie, protože na tu „školní nudu“ není sama. Nakonec to vysvětlovala takto: Když přijdu domů, doma nikdo není. Rodiče přijdou domů až večer, někdy i v noci. Zeptají se mě, co bylo ve škole, a ať jim řeknu, co řeknu, je jim jedno, co říkám. Asi mě ani neslyší. Kdybych jim řekla, že jsem školu zapálila, tak by mě ani nevnímali. Je jim jedno, jestli mám hotové úkoly, nebo ne, jestli všemu rozumím, nebo ne. Ale když náhodou zjistí, že mám „blbý“ známky, tak na mě řvou, že jim dělám ostudu, že je zesměšňuji, že si nevážím toho, co pro mě dělají a tak dál. Záleží jim jenom na tom, aby před lidmi vypadali dobře, a jsou na mě naštvaní, že jim to kazím. Ale jak mi je, to už je nezajímá. Nebaví mě se učit jenom proto, že se mám učit. V Kočičí akademii mě baví, že vy máte radost z mojí žákovské knížky, když se mi něco povede a když přinesu dobrou známku. Že někoho zajímám a záleží mu na mně. Škoda, že to nevidí máma, chtěla bych, aby byla jako vy.
Ve velmi krátké době se její školní výsledky znatelně zlepšily. S jejím souhlasem pak tutorka a ředitelka školy jednaly s matkou a vysvětlily jí, že příčinou dívčiných problémů byla především demotivace k učení. Matka na toto zjištění reagovala pozitivně, začala se dceři více věnovat. Jejich vztah se zlepšil a dívka ve škole byla bez problémů kázeňských i vzdělávacích.
V následujícím roce již nebyl důvod, aby akademii navštěvovala, přesto do ní docházela dál. Jak sama uvedla, baví ji to tam víc než doma. Časem se ujala role jakéhosi „malého tutora“ a pomáhala ostatním dětem. Zapojila se i do dalších akademií. Dnes bez potíží studuje střední školu.