Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Vytvořte jednoduchý systém autoevaluace jednotlivých oblastí střediska (např. pedagogických procesů, propagace, systému řízení) s nastavením časových období, reálných ukazatelů, evaluačních nástrojů a způsobů k vyhodnocování získaných informací, ideálně v písemné formě.
Důležitá
- Zapojujte do promyšleného a systematicky plánovaného procesu autoevaluace maximum pracovníků střediska. Naučte používat pedagogické pracovníky základní evaluační nástroje (Analýza SWOT, dotazníkové šetření, hodnocení aktivity…) v jejich činnosti.
- Vybírejte si témata k autoevaluaci v souladu s prioritami střediska. Dělejte jen takové autoevaluace, které dotáhnete do fáze nápravných opatření. Ty nedotažené jsou ztrátou času.
- Připomínejte svým lidem, že hlavním smyslem autoevaluace střediska je získat kvalitní data pro dobré rozhodování týkající se zlepšování jednotlivých oblastí STŘEDISKA. Společně utvářejte koncept učící se organizace.
Méně důležitá
úvodní vysvětlení
kritérium