Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
-
Formulujte dlouhodobé cíle vašeho střediska v oblasti rozvoje pedagogických a organizačních dovedností (např. organizace akcí a táborů, osobnostní a sociální výchova…). Vyjasněte si společně s pedagogy různé úrovně očekávané kvality v jednotlivých oblastech. Jde o vytváření kultury kvality, ne o další dokumentaci.
Důležitá
- Na základě zjištění potřeb dalšího vzdělávání pedagogů a požadavků pedagogů vytvářejte a realizujte plán dalšího vzdělávání na rok nebo delší období (plánujte priority, zdroje časové i finanční ve vztahu k dohodnutým prioritám střediska i jednotlivých pedagogů).
- Využívejte nové formy v rozvoji pedagogů – mentoring, koučing, supervize nebo benchmarkingovou návštěvu v jiných střediscích s jasnými cíli a programem.
- Využívejte modelu učící se organizace, kde se lidé učí z každodenních situací a od sebe navzájem, inspirujte pedagogy, oceňujte kvalitu a umožněte vzdělávání přímo na pracovišti.
Méně důležitá
- Propojujte různé formy vzdělávaní a rozvoje pedagogických pracovníků do logických celků, například benchmarking, poté navazující seminář a na jeho základě mentoring.
úvodní vysvětlení
kritérium