Doporučení slouží pouze k inspiraci při zkvalitňování školy vzhledem k danému kritériu.
Nejdůležitější
- Společně s pedagogy budujte vzdělávací prostředí, v jehož centru je účastník a ve kterém jsou účastníci uznáváni jako individuality. Změňte uvažování o vzdělávání ze „středisko nabízí“ na „účastníci potřebují“. Zaměření na účastníky neznamená ústup od požadavku kvality výsledků vzdělávání a vysokých očekávání.
- Pro zlepšování v oblasti pedagogického plánování využívejte nástroje kolegiální podpory typu interního i externího mentoringu, koučinku, poradenství apod.
Důležitá
- Podporujte organizačně i finančně realizaci párového (tandemového) vzdělávání – společná příprava, společná realizace, společná reflexe. Využijte prostředky nabízené v projektech, např. „Šablony“.
Méně důležitá
- Využívejte příkladů inspirativní praxe v oblasti zavádění kolegiálních návštěv ve vzdělávání (motivovat, seznámit pedagogy s přínosem a možnostmi získání inspirací pro vlastní činnost tak, aby docházelo ke zlepšování vlastního vzdělávání).
- Podpořte prakticky zaměřené vzdělávání pedagogů rozvíjející jejich dovednosti efektivně plánovat vzdělávání, posilujte vnitřní motivaci účastníků ke vzdělávání a kritickému myšlení.
úvodní vysvětlení
kritérium