Kdy jsme nejblíž ke Slunci?

Anotace:
Komplexní úloha je zaměřena na hodnocení dosažené úrovně vybraných aspektů klíčové kompetence k učení, a to konkrétně získávání informací z mluveného projevu. To představuje jeden z významných způsobů učení, se kterým se žáci setkají v běžném životě (např. různá hlášení, poslech rozhlasových pořadů či videoinstruktáží apod.), a je také běžnou součástí studia prakticky na všech úrovních škol.

Samotný průběh aktivity je rozvržen tak, že žáci nejdříve navrhují různé způsoby, jak si zapamatovat informace z mluveného projevu. Následně jeden z těchto způsobů – ten, který považují za nejvhodnější – využijí pro zapamatování informací z audionahrávky fiktivního rozhlasového pořadu. S časovým odstupem jednoho až dvou týdnů proběhne ověření efektivity zapamatování informací z audionahrávky, včetně sebereflexe zaměřené na efektivitu použitého způsobu učení, identifikaci překážek v učení a návrhů zlepšení. Předložená hodnoticí aktivita umožňuje vyhodnotit dosaženou úroveň rozvoje vybraných aspektů klíčové kompetence k učení u konkrétního žáka.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Zeměpis)

Věk – cílová skupina

8.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

2 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace