Anotace:
Hodnoticí aktivita je zaměřena na hodnocení kompetence k řešení problémů v rámci výuky přírodopisu na 2. stupni základních škol a biologie v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Tematicky je zaměřena na oblast Biologie člověka, konkrétně se věnuje měření rozměrů lidského těla (antropometrickým měřením). Žáci budou hledat odpověď na otázku, zda je výška postavy stejná jako trojnásobek obvodu hlavy. Hodnoticí aktivita vychází z principů badatelsky orientovaného vyučování, obsahově tak pokrývá také tematický okruh Praktické poznávání přírody. Konkrétně je zaměřena na schopnost žáků vhodnou formou v podobě tabulky a grafu zpracovat data z měření a dále vyvodit a formulovat závěry vyplývající z výsledků antropometrických měření ve vztahu k ověřované domněnce (testované hypotéze). V rámci hodnoticí aktivity tak budou hodnoceny aspekty „Plánování a řešení problému“ a „Formulování závěrů a reflexe celého postupu řešení“ kompetence k řešení problémů. Tato hodnoticí aktivita navazuje na hodnoticí aktivitu „Je výška postavy stejná jako rozpětí paží?“, která je zaměřena na stejné aspekty této klíčové kompetence, žáci hledají odpověď na otázku, zda je výška postavy stejná jako rozpětí paží.
Předmět
Člověk a příroda
(Přírodopis)
Věk – cílová skupina
8. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace