Anotace:
Hodnoticí aktivita se týká kompetence k řešení problémů a obsahově spadá do fyziky. Z fyzikálního hlediska se jedná o práci se vztahem k průměrné rychlosti. Žák na základě údajů v textu (různé časy a průměrná rychlost) a na základě údajů v obrázku (dráha) určí celkový čas (možný čas odjezdu vlakem). Žák si nejprve naplánuje, jak bude při řešení tohoto problému postupovat, pak problém vyřeší (provede úvahy, výpočty a porovnání). V úloze se pracuje s trasami pro cyklisty z www.mapy.cz. Součástí hodnoticí aktivity je jednak sebehodnocení žáka, jednak hodnocení učitelem těchto dovedností žáka: plánování řešení problému, řešení problému a formulování závěru.
Předmět
Člověk a příroda
(Fyzika)
Věk – cílová skupina
6.–7. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
35 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace