Na kole z Tábora do Písku

Anotace:
Hodnoticí aktivita se týká kompetence k řešení problémů a obsahově spadá do fyziky. Z fyzikálního hlediska se jedná o práci se vztahem k průměrné rychlosti. Žák na základě údajů v textu (různé časy a průměrná rychlost) a na základě údajů v obrázku (dráha) určí celkový čas (možný čas odjezdu vlakem). Žák si nejprve naplánuje, jak bude při řešení tohoto problému postupovat, pak problém vyřeší (provede úvahy, výpočty a porovnání). V úloze se pracuje s trasami pro cyklisty z www.mapy.cz. Součástí hodnoticí aktivity je jednak sebehodnocení žáka, jednak hodnocení učitelem těchto dovedností žáka: plánování řešení problému, řešení problému a formulování závěru.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Fyzika)

Věk – cílová skupina

6.–7. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k řešení problému

Časová dotace
(rozsah výuky)

35 minut

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace