Patří hidžáb do školy?

Anotace:

Žáci pracují s modelovou situací spolužačky, která je muslimského vyznání a vedení školy vyžaduje, aby nenosila při vyučování hidžáb. Využívají znalost právních a společenských norem pro formulování stanoviska, nakolik je jednání školy oprávněné. Aktivita volně navazuje na aktivitu Islám ve škole nechceme.

Zpracování aktivity i formulace v úkolech se opírají o právní analýzu sporu somálské muslimky Ahmednuur Ayan Jamaal se školou v Praze 10 kvůli zákazu nošení pokrývky hlavy z roku 2019 na webu Česká justice.cz.
 

Předmět

Člověk a společnost
(Výchova k občanství)

Věk – cílová skupina

9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence občanská

Časová dotace
(rozsah výuky)

35 minut

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace