Anotace:
Cílem hodnoticí aktivity je vytvoření jednoduchého strojního zařízení – rumpálu. Rumpál slouží ke zvedání nebo spouštění břemen. Tento systém můžeme najít částečně u výtahu nebo například v plné podobě u starší studny. Právě tímto typem se bude aktivita zabývat. Žáci si samostatně toto zařízení vytvoří pomocí jednoduchých předmětů, které lze najít v každé domácnosti. Nedostanou k tomu ovšem podrobný návod. Pouze fotografii reálného rumpálu a fotografii pomůcek, které lze využít. Musí tak na vše sami přijít a zaměřujeme se tímto na kompetenci k řešení problému. K aktivitě je navíc vytvořen pracovní list zabývající se aspektem „formulování závěrů a reflexe celého postupu řešení“, kde žák díky návodným otázkám v tabulce pravdivě uvede údaje o svém výrobku a odpoví na další otázky. Tato část je pouze doplňková, a tedy dobrovolná.
Předmět
Člověk a svět práce
Věk – cílová skupina
3.–5. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace