Anotace:
Cílem hodnoticí aktivity je ověření schopnosti řešit problém na podobném principu, jako je tangram. Jedná se o správné uspořádání obrazců, které se musí vejít do prostoru, ale také musí odpovídat správnému rozložení i patra dle předpokládané hmotnosti jednotlivých věcí a tím se od běžného tangramu liší. Úloha tak není daleko od skutečné situace, kterou řešíme, pokud nás jede větší počet osob v autě na delší cestu a musíme se do auta vejít včetně zavazadel. Soustředíme se na vyhledání rychlého řešení problému menšího rozsahu. Díky rychlému přemýšlení a řešení budou tak děti snadněji reagovat i v běžném životě. Součástí hodnoticí aktivity je samozřejmě procvičení jemné motoriky, které nesmí v rozvoji dětí a ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce chybět.
Předmět
Člověk a svět práce
Věk – cílová skupina
4.–5. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace