Minimalisticky s Markdownem

Anotace:
Pokud se při psaní textů potřebujeme soustředit na obsah a nechceme se rozptylovat jeho formátováním, je vhodnou volbou právě Markdown, značkovací jazyk pro úpravu textu s následným převodem do podoby určené k publikování. Jak a co v Markdownu se žáky tvořit a jaký přínos má seznámení se s tímto jazykem pro digitální gramotnost žáků, popisuje tato hodnoticí aktivita. Obsahem je konkrétní tvorba textů pomocí značkovacího jazyka Markdown a jejich následný export do formátů vhodných pro web, tisk či následnou úpravu v jiných textových editorech a zároveň přenesení konceptu značkovacího jazyka Markdown do dalších značkovacích jazyků, jako např. html nebo wiki kód. Cílem je vytvoření vlastního dokumentu pomocí značkovacího jazyka Markdown a pochopení základních principů tohoto přístupu, jeho výhod i limitů oproti tvorbě v jiných textových editorech.
 

Předmět

Informační a komunikační technologie

Věk – cílová skupina

8.–9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
kompetence sociální a personální

Časová dotace
(rozsah výuky)

3 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace