Debata ve třídě

Anotace:
Hodnoticí aktivita Debata ve třídě ověřuje, do jaké míry si žáci osvojili komunikační a sociální kompetence potřebné pro účast v debatě. Žáci budou po přípravné fázi diskutovat o tématech, která stanoví učitel, případně se na nich se třídou domluví. Debaty by měly probíhat ve čtveřicích, kde jednotlivé dvojice žáků zastávají opačná stanoviska. Žáci, kteří právě nediskutují, představují publikum a probíhající debatu hodnotí – třída je tak neustále plně zaměstnána. V tomto projektu uplatní žáci především schopnost vyjádřit svůj názor a obhájit jej, schopnost aktivně naslouchat ostatním a vhodně na ně reagovat, schopnost přizpůsobit své sdělení adresátovi projevu, schopnost spolupráce s ostatními a seberegulace v konfliktní situaci.
 

Předmět

Jazyk a jazyková komunikace

Věk – cílová skupina

8. ročník ZŠ

Hodnocené klíčové kompetence

kompetence komunikační
kompetence sociální
a personální

Časová dotace
(rozsah výuky)

2–3 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace