Anotace:
Hodnoticí aktivita Debata ve třídě ověřuje, do jaké míry si žáci osvojili komunikační a sociální kompetence potřebné pro účast v debatě. Žáci budou po přípravné fázi diskutovat o tématech, která stanoví učitel, případně se na nich se třídou domluví. Debaty by měly probíhat ve čtveřicích, kde jednotlivé dvojice žáků zastávají opačná stanoviska. Žáci, kteří právě nediskutují, představují publikum a probíhající debatu hodnotí – třída je tak neustále plně zaměstnána. V tomto projektu uplatní žáci především schopnost vyjádřit svůj názor a obhájit jej, schopnost aktivně naslouchat ostatním a vhodně na ně reagovat, schopnost přizpůsobit své sdělení adresátovi projevu, schopnost spolupráce s ostatními a seberegulace v konfliktní situaci.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
8. ročník ZŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence komunikační
kompetence sociální
a personální
Časová dotace
(rozsah výuky)
2–3 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace