Anotace:
Hodnoticí aktivita Vím, s kým si píšu ověřuje schopnost žáků účelně zohledňovat adresáta v psaném či mluveném projevu, a to prostřednictvím problematiky subjektivních a objektivních slohotvorných činitelů, které zásadně ovlivňují styl komunikátu. Rozhodující není znalost termínů, ale to, zda je žák schopen v textu akceptovat komunikační funkci, komunikační záměr, komunikační situaci apod. Proto také realizace této hodnoticí aktivity nemusí navazovat na učivo, kdy se činitelům učitel ve výuce věnuje, ale jistě může být implementována i po jiných tematických celcích, které se obsahem zaměřují na vnější či vnitřní faktory komunikace.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
1. ročník SŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace