Emoce

Anotace:
Konfliktní komunikační situace jsou ve škole denním chlebem. Tato HA cílí na hodnocení kompetence sociální a personální, konkrétně k hodnocení adekvátní interakce a sebereflexe (zejména ve vztahu k pocitům a potřebám svým i ostatních). Pro rozvoj dané kompetence využijeme základní lexikologické učivo předmětu ČJ na 2. stupni, a sice kupř. synonyma a antonyma, příp. slovotvorné odvozování (veselý : veselost : veselit se; smutný : smutek : smutnit, truchlit). Níže doporučené postupy jsou nápomocné v hodnocení daných kompetencí, a to jak staticky (v daném období), tak také dynamicky (v průběhu delšího časového intervalu, např. jednoho školního roku). Uvedené aktivity jsou vhodné i pro vyučující(ho) samotného, k jeho vlastnímu seberozvoji, k jeho vlastní sebereflexi co se konfliktních komunikačních situací týče.
 

Předmět

Jazyk a jazyková komunikace

Věk – cílová skupina

6.–7. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence sociální a personální

Časová dotace
(rozsah výuky)

3 vyučovací hodiny
+ opakující se reflexe

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace