Anotace:
Tato hodnoticí aktivita vede žáka k tomu, aby rozvíjel sebereflexi a inspiroval se pozitivními vzorci chování. Pomocí této hodnoticí aktivity lze hodnotit sociální kompetenci žáků. Příklady lidí, kteří ve svém oboru dokázali být úspěšní, žáky inspirují k vlastnímu rozvoji. Žáci sledují nejen jejich úspěch, ale také cestu k takovému úspěchu, a musí (sebe)kriticky zhodnotit, jak se mohou sami inspirovat. Schopnost kriticky zhodnotit, proč je osobnost pro mě inspirativní, vypovídá o úrovni sociální kompetence žáka. Zároveň se jedná o osobnosti, které jsou mezinárodně známé a úspěšné a žáci se mohou s nimi identifikovat a uvědomit si, že hranice mezi státy nemusí znamenat hranice mezi lidmi, rozvíjí se tak schopnost interkulturního myšlení.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
7. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence sociální a personální
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace