Anotace:
Žáci hrají s učitelem klasickou didaktickou hru 20 otázek, v českém prostředí známou někdy jako „Hra Ano/Ne“. V ukázkovém případě jde o sérii jazykových pojmů. Začíná se od jednodušších pojmů, postupně se podle situace přechází k náročnějším (v principu hry jsou to pojmy s široce rozprostřenou charakteristikou – vlastnostmi). Specifikem hry je to, že ačkoli každý žák hraje sám za sebe (snaží se to být on, kdo uhodne hádanku), využívá pro svoji strategii a cestu k vyřešení hádanky výsledky spolužáků. Nejvyšší metou (cílem) učitele při hraní této hry je přechod žákova myšlení typu „já vymyslel tak dobré otázky – a on slízl smetanu“ k myšlení à la „moje otázka pomůže mně, nebo třeba pomůže někomu jinému“.
Pokud učitel pojme hru jako čistou soutěž, případně naopak jako čistou skupinovou práci, zbavuje hru didaktických/edukačních efektů. Kompetence: komunikativní, sociální a personální, pracovní a k řešení problémů.
Předmět
Jazyk a jazyková komunikace
Věk – cílová skupina
5. ročník ZŠ
Hodnocené klíčové kompetence
kompetence k řešení problému
kompetence komunikační
kompetence sociální a personální
kompetence pracovní
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace