Trojúhelníková nerovnost

Anotace:

Žáci si nejprve ve dvojicích připraví modely úseček (odlomením či odstřižením špaget, případně brček na požadovanou délku). Dále už žáci pracují samostatně s pracovním listem, podle úkolů modelují zadané trojúhelníky, rozhodují o jejich vlastnostech výběrem odpovědi ano/ne, aplikují znalosti trojúhelníkové nerovnosti, doplňují neúplná tvrzení a písemně je zdůvodňují. Na závěr ohodnotí práci spolužáka.

Vzhledem k hodnocené kompetenci komunikativní je aktivita zaměřena na dovednost umět vyjádřit své myšlenky, dobře, jasně a srozumitelně je formulovat, zároveň se ale přitom opírat o zadané údaje a trojúhelníkovou nerovnost. Tyto dovednosti se promítají i do vrstevnického hodnocení práce spolužáka; učitelem je hodnocen žák, který hodnocení provedl, a to na základě kritérií, která pro své hodnocení volil. (Toto ale učitel žákům neprozrazuje.) Celé hodnocení se skládá z hodnocení odpovědí žáka v pracovním listu (zápisu odpovědi, logicky správného vysvětlení, jazykové formulace odpovědi) a z vrstevnického hodnocení, které žák provedl.
 

Předmět

Matematika a její aplikace

Věk – cílová skupina

4.–5. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace