Opakování vzoru

Anotace:

Žáci pracují s obrázkovými posloupnostmi a opakováním vzoru, řeší problémové úlohy, ve kterých musí určovat, které údaje budou důležité pro předání informace o zadané obrázkové posloupnosti, ale také podle informací danou posloupnost zakreslit. Nejprve pracují ve dvojici a vzájemně se vystřídají v rolích toho, kdo informace o posloupnosti předává, a toho, kdo informaci zpracovává. V samostatné práci pak určují další vlastnosti zadaných posloupností.

Aktivita rozvíjí a hodnotí kompetenci komunikativní, proto jsou žáci hodnoceni podle toho, jak dokážou vyjádřit své myšlenky, dobře, jasně a srozumitelně je formulovat, zároveň se ale přitom opírat o zadané údaje a vlastnosti posloupností. Rovněž se hodností i dovednost naslouchat druhému a vysvětlit a obhájit své řešení. Hodnocení vychází z posuzování odpovědí v pracovních listech a z pozorování učitele v průběhu hodiny.
 

Předmět

Matematika a její aplikace

Věk – cílová skupina

4.–5. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

2 vyučovací hodiny

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace