Anotace:
Žáci pracují s obrázkovými posloupnostmi a opakováním vzoru, řeší problémové úlohy, ve kterých musí určovat, které údaje budou důležité pro předání informace o zadané obrázkové posloupnosti, ale také podle informací danou posloupnost zakreslit. Nejprve pracují ve dvojici a vzájemně se vystřídají v rolích toho, kdo informace o posloupnosti předává, a toho, kdo informaci zpracovává. V samostatné práci pak určují další vlastnosti zadaných posloupností.
Aktivita rozvíjí a hodnotí kompetenci komunikativní, proto jsou žáci hodnoceni podle toho, jak dokážou vyjádřit své myšlenky, dobře, jasně a srozumitelně je formulovat, zároveň se ale přitom opírat o zadané údaje a vlastnosti posloupností. Rovněž se hodností i dovednost naslouchat druhému a vysvětlit a obhájit své řešení. Hodnocení vychází z posuzování odpovědí v pracovních listech a z pozorování učitele v průběhu hodiny.
Předmět
Matematika a její aplikace
Věk – cílová skupina
4.–5. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace