Menu
E-mail:
Hledaný výraz:
Hledat
Vlastní hodnocení
Kvalitní škola jako východisko vlastního hodnocení
Náměty pro plánování a realizaci vlastního hodnocení
Přehled dostupných metodických doporučení
Kompetenční předpoklady ředitele školy
Další náměty pro realizaci vlastního hodnocení
Aktivní škola – podpora pohybových aktivit školy
Nástroje pro vlastní hodnocení
Kritéria hodnocení
O kritériích
Oblasti kritérií hodnocení
Struktura zobrazených kritérií
Znění kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání
Externí hodnocení
Propojování externího a vlastního hodnocení
Realizace externího hodnocení
Vybrané nástroje pro realizaci externího hodnocení
Náměty a inspirace
Mapa aktivit školy
Hodnocení klíčových kompetencí
Specifická metodická doporučení pro kritéria v oblasti 6
Metodická doporučení
Informační systémy České školní inspekce
Publikace s uvolněnými úlohami
Příklady inspirativní praxe
Nástroje pro vlastní hodnocení
>
Klima školy
Klima školy
Použití
evaluačního nástroje
v podobě
dotazníků
zaměřených na
klima školy
pro učitele, žáky a rodiče doporučujeme pro rychlé zjištění (screening) klimatu školy. Nástroj ale není vhodný pro zjišťování drobných rozdílů vnímaných dotazovaných v konkrétních aspektech života ve škole. Pro tento účel byly v projektu
Cesta ke kvalitě
připraveny další hodnotící nástroje, které jsou k dispozici na tomto hodnotícím webu.
Považujeme za vhodnou náročnost při čtení otázek, online prostředí a pozornost u specifických skupin žáků (u žáků se specifickými poruchami učení, s motorickým omezením, s omezenou znalostí jazyka atd.).
V s teorií i praktickými zkušenostmi doporučujeme zvážit také v případě velkých škol sídlících v několika budovách, sloučených subjektů či škol s detašovanými výukovými pracovišti, zda lze předpokládat mezi všemi učiteli, žáky a rodiči běžný kontakt a komunikaci o škole. V případech totiž může být účelné zadávat šetření na pracovištích (kde přirozeně ke každé komunikaci) a nechat systém vypracovat pro každou zprávu zvlášť. Toto rozhodnutí je plněno v kompetenci vedení školy a koordinátora autoevaluace.
Nástroj předpokládá získání odpovědi
alespoň ze dvou skupin dotazovaných
, například od všech učitelů a od všech žáků. V případě, že to není možné, doporučujeme zvolit jiný hodnotící nástroj.
V InspIS DATA je dostupný
zjednodušený nástroj
Shoda v názorech
, který porovnává odpovědi
ředitele
,
pedagogů
a
žáků
. Souhrnný přehled umožňuje vedení školy získat pohledy širšího spektra respondentů na situaci v některých oblastech charakterizujících školní klima. Po vyplnění dotazníků ředitele, pedagogiky a žáků v systému InspIS DATA je možné zobrazit
Přehled shody v názorech
, který přináší grafické vyhodnocení odpovědí i shody mezi názory ředitele, pedagogů a žáků.
Přílohy
Klima školy - Dotazník pro učitele
Klima školy - Dotazník pro rodiče
Manuál pro nástroj Klima školy - dotazníky pro učitele a rodiče
odkaz na kritérium v oblasti Koncepce a školy
odkaz na kritérium v oblasti Pedagogické vedení