Vedení školy, tvořené v případě ZŠ Čeperka zejména ředitelkou školy, má pro vytváření dobrých vztahů mezi školou a rodiči zásadní význam. Svým zaměřením na rozvoj každého dítěte, postojem otevřenosti a přímou komunikací nastavuje charakter školního klimatu a je příkladem pro ostatní pedagogy.
Důležitým úkolem ředitelky školy je průběžné monitorování aktuálního stavu školního klimatu i úrovně vztahů mezi pedagogy a rodiči. Naslouchání a neustálá bdělost jsou důležité pro co nejdřívější odhalení problémů a nedorozumění způsobených často nedostatečnou komunikací. Důležité je, že fungují v součinnosti se standardizovanými nástroji zpětné vazby (např. anketa na konci roku, konzultace žák–učitel–rodič) a zpětnou vazbou poskytovanou externími partnery.
Ředitelka je hlavním zástupcem školy v obecné komunikaci s rodiči, kterou zprostředkovává – ať už přes e-maily, na třídních schůzkách, nebo při osobních setkáních. Zatímco učitelé komunikují s rodiči především ohledně záležitostí týkajících se jednotlivých tříd a žáků v nich, ředitelka rodičům sděluje informace o záležitostech týkajících se školy jako celku (např. celoškolní akce, žádost o pomoc s jejich organizací, získané granty, účast učitelů na externích školeních, organizace distanční výuky). Na školních akcích a při setkáních s rodiči působí ředitelka jako výrazná osobnost a daří se jí v rodičích vzbuzovat důvěru, protože je to v první řadě ona, která komunikuje směrem k rodičům sdělení.
Další úlohou vedení školy je také komunikovat směrem k rodičům záležitosti týkající se směřování školy a celkové koncepce výuky. Tyto plánované změny jsou představovány sdružení rodičů čeperské školy, všichni rodiče jsou s nimi seznámeni na třídních schůzkách. Citlivý přístup ředitelky a úcta k rodičům se projevuje tím, že změny jsou rodičům představeny předem, záměr školy je dobře vysvětlen a jsou pro něj podány srozumitelné argumenty – a především tím, že ke změnám dochází pozvolně a postupně, tak aby byli všichni aktéři (pedagogové, rodiče i žáci) schopni je přijmout. To má někdy za následek, že ke změně dojde později, přechod k novému stavu je rozložený do více fází nebo změna neproběhne v původně plánovaném rozsahu. V případě ZŠ Čeperka byla takto do více let rozložena například organizace výuky do časových bloků delších než 45 minut. Postupné bylo také zavádění slovního hodnocení, které je ve vyšších ročnících zatím jen volitelné, přestože původním záměrem ředitelky bylo slovní hodnocení ve všech ročnících. Pozvolně probíhají změny stylů výuky, postupně přibývaly také školní akce.
Důležitou rolí ředitelky ZŠ Čeperka je dále koordinace vytváření koncepce školních činností a zajištění dobré interní komunikace a klimatu uvnitř pedagogického sboru. Rodiče vidí, že zatímco je ředitelka školy otevřená k jejich názorům a nápadům, stojí zároveň pevně za členy pedagogického sboru a nenechá se rodiči manipulovat. Díky svým komunikačním a sociálním kompetencím dokáže v případě potřeby také zprostředkovat komunikaci mezi učiteli a rodiči.
Ředitelka ZŠ Čeperka dále podporuje a umožňuje prostředí vzájemné spolupráce díky svojí schopnosti delegovat úkoly na ostatní učitele a žádat rodiče o pomoc. Poskytnutou pomoc a zapojení rodičů nezapomíná ocenit a vyjádřit, že si jich váží.