Jsou rozvíjeny tři základní oblasti:
- hledání talentů/zájmů mimo akademickou oblast;
- práce na charakteristických osobnostních rysech;
- práce na ctnostech.
Talenty a zájmy
Škola hledá prostřednictvím tutora a rodiny talent dítěte. Sleduje přirozené zájmy. Někomu bylo přidáno v oblasti akademické, někomu jinde. Rodina občas dítě nedocení, protože rodiče si nejsou jistí, co je běžné u různých věkových kategorií a sami třeba nejsou v dané oblasti zběhlí. Může se jednat o oblast hudební, výtvarnou, pohybovou, oblast sociální inteligence atd. Talent a zájem jdou často ruku v ruce, někdy je ale potřeba dítě v jeho zájmu podpořit. Důležité je být vždy zároveň citlivý a pravdivý.
Charakteristické osobnostní rysy
Samozřejmostí je, že škola dítě přijímá takové, jaké je, ale vždy se pedagogové snaží o to, aby energie dítěte byla upřena správným směrem s důrazem na etickou stránku osobnosti. S dětmi hovoří o ctnosti na daný měsíc společné pro celou školu. O tom, jak žák ctnost chápe, jak k ní přistupuje a jak se mu daří plnit návyk. Příklady ctností pro školní rok: dodržování pravidel, slušnost, solidarita, štědrost, vděčnost, spravedlnost, vlídnost, pořádek, skromnost a zájem o druhé.