Základní geografické pojmy na obecně geografické mapě

Anotace:
Cílem předložené hodnoticí aktivity z pohledu klíčových kompetencí je ověřit, zda žáci znají, rozumí a věcně správně používají základní geografické pojmy, se kterými se často setkávají jak ve výuce zeměpisu (geografie), tak i v běžném životě. Konkrétně je pozornost věnována pojmům vyskytujícím se na obecně geografických mapách ve školních zeměpisných atlasech (např. nížina, průliv, mys), které jsou stěžejní i pro porozumění mnohým místopisným názvům. Součástí hodnoticí aktivity je pracovní list pro žáky i jeho vzorové řešení a závěrečné zhodnocení dosažené úrovně kompetence věcně správného používání pojmů a znaků, která spadá pod klíčovou kompetenci k učení.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Zeměpis)

Věk – cílová skupina

6. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence k učení

Časová dotace
(rozsah výuky)

30 minut

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace