Odkud brát energii v budoucnosti?

Anotace:
Hodnoticí aktivita se zaměřuje na aspekt jednání podle práv a povinností klíčové kompetence občanské. Předložená aktivita cílí na schopnost žáků identifikovat různé pohledy na zajištění elektrické energie v Česku, pokud by došlo v budoucnosti k uzavření jaderných elektráren. Ověřováno je, zda žáci dokážou předložit argumenty různých aktérů problému, konkrétně argumenty pro dvě různé varianty bez jaderné energetiky. V kontextu kompetence občanské je schopnost vnímání různých pohledů zásadním prvkem, neboť dále ovlivňuje vnímání žáků. Rozdílnost zájmů a jejich prosazování je pak nedílnou součástí rozhodování občanské společnosti. Řešení hodnoticí aktivity přispívá ke vnímání často diferencovaného pohledu na využívání různých zdrojů energie.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Fyzika)

Věk – cílová skupina

9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence občanská

Časová dotace
(rozsah výuky)

20–30 minut

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace