Anotace:
Hodnoticí aktivita se zaměřuje na aspekt jednání podle práv a povinností klíčové kompetence občanské. Předložená aktivita cílí na schopnost žáků identifikovat různé pohledy na problematiku plošného využívání rodenticidů. Ověřováno je, zda žáci dokážou předložit argumenty různých společenských stran problému, tedy argumenty pro i proti plošnému využívání látky. V kontextu kompetence občanské je schopnost vnímání různých pohledů zásadním prvkem, neboť dále ovlivňuje vnímání žáků. Rozdílnost zájmů a jejich prosazování je pak nedílnou součástí rozhodování právní společnosti. Řešení KKP přispívá ke vnímání často diferencovaného pohledu na využívání chemických látek, jejichž nadměrné využívání může poškozovat životní prostředí či zdraví osob. Zároveň je nedílnou součástí každodenního života sloužící k zajišťování běžných životních potřeb.
Předmět
Člověk a příroda
(Chemie)
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence občanská
Časová dotace
(rozsah výuky)
20–30 minut
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace