Anotace:
V rámci hodnoticí aktivity žáci pracují s informacemi o bezpečnosti uváděnými na štítcích označujících chemické látky. V rámci standardizovaného systému jsou informace o bezpečnosti jednotlivých látek vyjadřovány prostřednictvím výstražných symbolů, signálního slova, standardních vět o nebezpečnosti a standardizovaných pokynů pro bezpečné zacházení s látkami. Hodnoticí aktivita se zaměřuje na schopnosti žáků takto vyjádřeným informacím porozumět, čímž míří na ověření úrovně kompetence komunikační. Řešení úloh poskytuje informace, do jaké míry žák rozlišuje informační hodnotu různých textů a je schopen je využívat v efektivní komunikaci.
Kompetence zahrnující porozumění těmto vyjádřením a schopnost je vzájemně propojit je klíčová v každodenním životě s ohledem na ochranu vlastního zdraví i životního prostředí při práci i s běžně dostupnými látkami.
Předmět
Člověk a příroda
(Chemie)
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace