Anotace:
Hodnoticí aktivita se zaměřuje na účelné používání komunikačních prostředků jako aspektu klíčové kompetence komunikační. V rámci řešení zadaných úloh žáci posuzují informační hodnotu předložených textů různé povahy, a to jak z pohledu obsahu, tak i důvěryhodnosti předkládaných informací. Ověřována je tak dovednost žáků rozpoznat v textu části poukazující na důvěryhodnost prezentovaných informací a na základě posouzení těchto částí textu rozhodnout o důvěryhodnosti celého textu. Hodnoticí aktivita tak poskytuje informace, do jaké míry je žák schopen posuzovat důvěryhodnost předložených textů. Tato dovednost je nezbytná pro výběr textů jakožto informačních zdrojů jak v rámci vzdělávání, tak i každodenního života. Předložené texty jsou zaměřené na problematiku uprchlické krize, příčiny jejího vzniku a její dopady na Česko, konkrétně na problematiku přijímání uprchlíků.
Předmět
Člověk a příroda
(Zeměpis)
Věk – cílová skupina
9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace