Uprchlická krize

Anotace:
Hodnoticí aktivita se zaměřuje na účelné používání komunikačních prostředků jako aspektu klíčové kompetence komunikační. V rámci řešení zadaných úloh žáci posuzují informační hodnotu předložených textů různé povahy, a to jak z pohledu obsahu, tak i důvěryhodnosti předkládaných informací. Ověřována je tak dovednost žáků rozpoznat v textu části poukazující na důvěryhodnost prezentovaných informací a na základě posouzení těchto částí textu rozhodnout o důvěryhodnosti celého textu. Hodnoticí aktivita tak poskytuje informace, do jaké míry je žák schopen posuzovat důvěryhodnost předložených textů. Tato dovednost je nezbytná pro výběr textů jakožto informačních zdrojů jak v rámci vzdělávání, tak i každodenního života. Předložené texty jsou zaměřené na problematiku uprchlické krize, příčiny jejího vzniku a její dopady na Česko, konkrétně na problematiku přijímání uprchlíků.
 

Předmět

Člověk a příroda
(Zeměpis)

Věk – cílová skupina

9. ročník ZŠ

Hodnocená klíčová kompetence

kompetence komunikační

Časová dotace
(rozsah výuky)

1 vyučovací hodina

Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace