Anotace:
V rámci hodnoticí aktivity žáci pracují s informacemi vyjádřenými schématy vztahujícími se ke zpracování ropy a výrobě automobilového benzínu. Úloha hodnoticí aktivity se tak vztahuje k učivu uhlovodíků a paliv tematického celku Organické sloučeniny. Žáci zpracovávají předložené informace do souvislého textu popisujícího proces výroby. Hodnoticí aktivita ověřuje schopnost žáků v písemném projevu formulovat myšlenky věcně správně, výstižně, v logickém sledu a adekvátně tvořivě, čímž míří na ověření úrovně kompetence komunikační.
Kompetence zahrnující formulaci vlastního vyjádření na základě informací vyjádřených různými formami je klíčová v každodenním životě. S ohledem na zpracovávané téma je hodnoticí aktivita rovněž materiálem využitelným ke zprostředkování informací o výrobě paliv.
Předmět
Člověk a příroda
(Chemie)
Věk – cílová skupina
8.–9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence komunikační
Časová dotace
(rozsah výuky)
1 vyučovací hodina
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace