Anotace:
Úloha je koncipovaná jako laboratorní cvičení na téma osmóza, rostlinná buňka a fyziologie buňky. V rámci řešení zadaných úloh žáci navrhnou postup pokusu, pomocí kterého je možné odpovědět na zadanou výzkumnou otázku. Poté vyhodnotí výsledky svého pokusu zkoumajícího změny rostlinného materiálu (buněk pokožky cibule) v různě koncentrovaných roztocích cukru. Dále žáci zhodnotí postup a navrhnou jeho možné zlepšení. Na základě vyplněného pracovního listu jsou hodnoceny dílčí dovednosti kompetence k řešení problému, konkrétně schopnost žáků navrhnout konkrétní postup řešení problému, formulovat svá zjištění a závěry na základě výsledků pokusu, vyhodnotit adekvátnost postupu řešení a identifikovat případné nedostatky použitého postupu a navrhnout jeho možná zlepšení.
Předmět
Člověk a příroda
(Přírodopis)
Věk – cílová skupina
9. ročník ZŠ
Hodnocená klíčová kompetence
kompetence k řešení problému
Časová dotace
(rozsah výuky)
2 vyučovací hodiny
Podrobnější informace naleznete v souboru Základní informace